Aviseringar
Rensa alla

något sätt att förbjuda sig själv från att gå in på olika hemsidor under en viss tid?


Ämnesstartare

undrar om det finns något program eller någon inställning i safari som låter en "banna" sig själv från förvalda hemsidor under en viss tid, om jag väljer typ facebook så kommer jag inte kunna gå in på det på något sätt alls i exempelvis 2 veckor, det ska helst inte gå att ta bort inställningen med hjälp av ett lösenord.


   
Citera

låter som 1 ypperligt tillfälle att öva självdisciplin på


   
SvaraCitera

Det går att avaktivera sin facebook.

Jag slog vad med mig själv och lyckades hålla mig borta från facebook i en vecka genom att avaktivera min facebook. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

som låter en "banna" sig själv

Finns säkert, men då måste du nog be någon gör det åt dig, eftersom det antagligen kommer vara ett lösenord inblandat för att låsa upp sidan. Och det failar ju om du själv försöker blocka dig o kan lösenordet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

låter som 1 ypperligt tillfälle att öva självdisciplin på

tråååkmåååns. uäääh. det är inte kul när folk säger sanna saker som är sanna och tråkiga.


   
SvaraCitera

iosib:

tråååkmåååns. uäääh. det är inte kul när folk säger sanna saker som är sanna och tråkiga.

jag kanske är sann och tråkig[sad]


   
SvaraCitera

Aah, var det inte någon som länkade till just en sådan programvara här för ett tag sedan. En app i vilken man kunde ställa in vilka andra program och typ, internet, man inte fick använda och under hur lång tid. Minns att det tydligen skulle vara mycket krångligt att stänga av den när man väl satt igång den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du en råjter så finns det ofta inbyggd "Föräldra spärr" i den. Aktivera [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

låter som 1 ypperligt tillfälle att öva självdisciplin på

Det går bara inte, kan inte lita på mig själv.

eMopp:

Det går att avaktivera sin facebook.

Jag slog vad med mig själv och lyckades hålla mig borta från facebook i en vecka genom att avaktivera min facebook.

facebook är nog inte så viktigt, finner det ej speciellt svårt att hålla mig borta från det.

Miceparade:

Aah, var det inte någon som länkade till just en sådan programvara här för ett tag sedan. En app i vilken man kunde ställa in vilka andra program och typ, internet, man inte fick använda och under hur lång tid. Minns att det tydligen skulle vara mycket krångligt att stänga av den när man väl satt igång den

!!!!
snälla, kan du försöka hitta tråden!?
skulle betyda väldigt mycket!

ChickiBull:

Har du en råjter så finns det ofta inbyggd "Föräldra spärr" i den.d Aktivera

jag har faktiskt det på datorn, men eftersom jag har det enda kontot går det inte att aktivera.


   
SvaraCitera

Les voleurs:

eMopp: Det går att avaktivera sin facebook.

Jag slog vad med mig själv och lyckades hålla mig borta från facebook i en vecka genom att avaktivera min facebook.

facebook är nog inte så viktigt, finner det ej speciellt svårt att hålla mig borta från det.

Erkänn, det är porrsidorna? [wink]


   
SvaraCitera

Les voleurs:

!!!!

Kan lika gärna ha varit en artikel i nån tidning. Orkar inte googla. Min ursäkt är att jag är sjuk och därför ligger nedbäddad = skriver med en hand [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eMopp:

Erkänn, det är porrsidorna?

varför skulle jag någonsin banna porrsidorna?
lite får man väl unna sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Kan lika gärna ha varit en artikel i nån tidning. Orkar inte googla. Min ursäkt är att jag är sjuk och därför ligger nedbäddad = skriver med en hand

[sad]
krya på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

jag har faktiskt det på datorn, men eftersom jag har det enda kontot går det inte att aktivera.

HAr du en råjter på datorn?
Det räcket väl med en inloggning eller fysisk möjlighet till råjtern för att det ska gå att aktivera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

HAr du en råjter på datorn?

syftade på föräldralås, vet ej vad råjter är.


   
SvaraCitera