Aviseringar
Rensa alla

något som förbryllar mig...


Kronologi, det var på den tiden mycket vanligt med antisemitism, folk som försöka jämföra historiska händelser med deras eget synsätt anno. idag kommer att vara hopplöst förvirrade


   
SvaraCitera

Om sanningen ska fram, så visste majoriteten utav den tyska befolkningen inte om vad som skedde vid lägrena.


   
SvaraCitera

Dhagor:

Finns ett program som heter ondskans psykologi som går på tv ibland på sena nätter.

Kanal?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Kanal?

Oj hjälp. Har bara sett det en gång, och jag hade varit vaken länge då, så jag lade inte märke till det, men det var i någon svt-kanal iaf om jag inte minns helt fel. Eller så var det på kanal 8. Svt24 eller kanal 8 tror jag.


   
SvaraCitera

God Konsument:

För att judar är onda varelser som njuter av andra människors lidande?

Du var rolig du [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Du var rolig du [smile]

Japp, och ytterst seriös! [no-no]


   
SvaraCitera

Dhagor:

Oj hjälp. Har bara sett det en gång, och jag hade varit vaken länge då, så jag lade inte märke till det, men det var i någon svt-kanal iaf om jag inte minns helt fel. Eller så var det på kanal 8. Svt24 eller kanal 8 tror jag.

Okej, det lät spännande[party]


   
SvaraCitera

Precis som om inte Sverige med nöje skulle göra samma sak mot exempelvis pedofiler om tillfälle gavs.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Japp, och ytterst seriös! [no-no]

Rena nazisnacket ju..[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Rena nazisnacket ju..[no-no]

DU BLUNDAR BARA FÖR SANNINGEN! ALL MAKT ÅT JIMMIE ÅKESSON, VÅR BEFRIARE! [mad]


   
SvaraCitera

God Konsument:

DU BLUNDAR BARA FÖR SANNINGEN! ALL MAKT ÅT JIMMIE ÅKESSON, VÅR BEFRIARE! [mad]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Okej, det lät spännande[party]

Sjukt spännande. Grymt skrämmande också, för tydligen är ondska något som alla människor är kapabla till under särskilda förhållanden. De visade upp ett experiment med studenter som aldrig haft några problem med aggressioner eller våldsamt beteende, som fick spela rollspel i typ två veckor. Ena halvan skulle vara fångar, och den andra skulle vara fångvaktare. Efter några dagarn började "fångvaktarna" tortera "fångarna". Det hemskaste var typ att experimentet förändrade experimentsledaren med, så att han slutade tycka att det var hemskt, och därför inte ville avbryta det. Så fort experimentet avbröts, och alla deltagarna kom ut i vardagen igen så blev de precis som vanligt igen.


   
SvaraCitera

Dhagor:

dagarn började "fångvaktarna" tortera "fångarna". Det hemskaste var typ att experimentet förändrade experimentsledaren med, så att han slutade tycka att det var hemskt, och därför inte ville avbryta det. Så fort experimentet avbröts, och alla deltagarna kom ut i vardagen igen så blev de precis

Låter helt sjukt[tard]
Nu blev jag lite rädd för mänskligheten. eller snarare mer rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maskrus:

Låter helt sjukt[tard]
Nu blev jag lite rädd för mänskligheten. eller snarare mer rädd.

Nåväl, godhet är typ grundinställningen. Men det skapar inte lika stora rubriker. ^^


   
SvaraCitera

babybox:

skitbra! fler funderingar? jag ska nämligen göra ett långt arbete om förintelsen och behöver mycket fakta att stå på! (:

vad folk säger på forum kan inte accepteras som fakta. Möjligtvis om de i sin tur hänvisar till en källa som är accepterad.

Något att tänka på bara.


   
SvaraCitera