Aviseringar
Rensa alla

Några bra tips på hur man skall plugga till teori och körprov?!


Ämnesstartare

kuggade på båda proverna för någon dag sedan, uppkörningen var jag helt säker på att jag skulle klara men nej! det stod helt stilla i huvudet för att jag var så nervös! allt jag lärt mig och kunnat innan försvann totalt när jag skulle köra upp! uppskrivningen hade jag väl räknat med att jag kanske inte skulle klara. Vill därför få några bra tips på vad det mest effektivaste sättet är att plugga till körkortet? jag har nämnligen lite svårt för att plugga teori. 


   
Citera

jag gjorde anteckningar, det tycker jag funkar bra, så kan man läsa igenom dem.

bonniers körskola är också bra.


   
SvaraCitera

jackieo: Vill därför få några bra tips på vad det mest effektivaste sättet är att plugga till körkortet? jag har nämnligen lite svårt för att plugga teori.

Vad exakt har du svårt för där?
Hur har du pluggat inför det hittills?

Jag kuggade teorin första gången. Hade nästan uteslutande arbetat på datorprogrammet jag hade. Sedan läste jag igenom boken en gång till och svarade på frågorna i körkortshäftet. Då gick det betydligt bättre för mig.

Jag var säker på att jag skulle kugga körningen men fixa teorin men det blev tvärtom. Även om du gör fel är det inte (alltid) hela världen. Man är ingen perfekt förare när man precis tagit körkort. Man övar upp det man är mindre bra på med tiden. Jag gjorde en del fel som den som jag körde upp för sa till mig vilka de var och att jag skulle tänka på det och blev godkänd.
Gör du fel, fokusera på att klara nästa moment istället.


   
SvaraCitera