Aviseringar
Rensa alla

Några fler som är så här?


isola:

Är väl alla typer av handikapp som kan få det, tror jag iaf.

1 § Denna lag innehåller bestämmelser om insatser för särskilt stöd och särskild service åt personer
1. med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd,
2. med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder föranledd av yttre våld eller kroppslig sjukdom, eller
3. med andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande, om de är stora och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd eller service.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19930387.htm


   
SvaraCitera

Basket_Case:

autismliknande tillstånd, utvecklingsstörning vid hjärnskada samt personer med varaktiga funktionshinder som inte beror på åldrande.

Men det är väl något sådant du verkar ha? Eller nej, du hade inte fått någon riktig diagnos var det ju. *trött*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det är väl något sådant du verkar ha? Eller nej, du hade inte fått någon riktig diagnos var det ju. *trött*

Exakt, verkar aldrig få någon heller. Visst om jag bara kunde få hjälp ändå vore det väl bra men utan en diagnos verkar man ju inte kunna få mycket till hjälp, tyvärr.

Själv har man väl vissa funderingar. Personlighetsstörningar känns invecklade och om de har jag ingen riktig aning men ADHD är något som stämmer skrämmande bra och det jag läst i kväll om bipolär sjukdom stämmer bra det med. Sen finns det några i min närhet som tror jag kan ha mild asperger.
Jaja man får väl se om det händer något någon gång.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Jaja man får väl se om det händer något någon gång.

Ja, hoppas att det ordnar sig till det bästa. Ligg i som fan och tjata på dem, den kommunala psykvården är hemskt seg.


   
SvaraCitera

Prata med dina älvor om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, hoppas att det ordnar sig till det bästa. Ligg i som fan och tjata på dem, den kommunala psykvården är hemskt seg.

Jag försökte tjata lite förut men nu orkar jag inte bry mig. Har ju haft kontakt med de där jävlarna av och till sedan jag var 5 år :S


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Jag försökte tjata lite förut men nu orkar jag inte bry mig. Har ju haft kontakt med de där jävlarna av och till sedan jag var 5 år :S

Och de har inte kommit på något ännu [shake] Hemskt.
Du har ju rätt till hjälp. Du har alltid gått hos samma kommun?


   
SvaraCitera

Budolicious:

Prata med dina älvor om det.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och de har inte kommit på något ännu [shake] Hemskt.
Du har ju rätt till hjälp. Du har alltid gått hos samma kommun?

Att jag är deprimerad har de kommit fram till 😛 Näe jag har gått på BUP i Östersund och sen hos vuxenpsykiatrin i Örebro, Växjö och nu Tyresö. Kanske kan segheten bero på att jag har flyttat runt lite.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Kanske kan segheten bero på att jag har flyttat runt lite.

Jo, men har de bara dina journaler så borde de ju fatta. De skriver ut piller iaf? Eller ofc gör de det, det är ju de enda de gör iof.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jo, men har de bara dina journaler så borde de ju fatta. De skriver ut piller iaf? Eller ofc gör de det, det är ju de enda de gör iof.

Här har de inte mina journaler än och jag har bott här sedan i december.
Nej jag äter inga mediciner, har dock prövat ett antal men antingen fungerar de inte alls eller så ger de en helt annan effekt, tex blir jag ofta pigg av sömnmedicin. Så jag blev less på att bli testråtta med massa biverkningar men att inget blev bättre.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Här har de inte mina journaler än och jag har bott här sedan i december.

Ring din gamla mottagning och be om numret till stället där de lagrar journaler, eller om de lagrar de där. Så ger de dig en adress dit du får skicka en skriftlig undertecknad begäran om att få dina journaler.
Annars så börjar nya psykologerna och läkarna om att allt från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ring din gamla mottagning och be om numret till stället där de lagrar journaler, eller om de lagrar de där. Så ger de dig en adress dit du får skicka en skriftlig undertecknad begäran om att få dina journaler.
Annars så börjar nya psykologerna och läkarna om att allt från början.

Jag skrev på en sådan blankett andra gången jag var där. Ringa kan jag inte göra för jag har prata i telefon fobi.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Jag skrev på en sådan blankett andra gången jag var där. Ringa kan jag inte göra för jag har prata i telefon fobi.

Aha, men säg det till dem nästa gång du är där att det minsann inte har kommit några journaler än. Eller be sambon ringa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Aha, men säg det till dem nästa gång du är där att det minsann inte har kommit några journaler än. Eller be sambon ringa.

Får försöka komma ihåg det.


   
SvaraCitera