Aviseringar
Rensa alla

Några frågor på Satanism


Ämnesstartare

Image

07:10: Efter att ha inmundigat ett glas veckofärskt blod beger sig Satanisten (bilden ovan) ut i skogen för att posa. Ingen vet varför, inte ens han själv. När folk frågar honom om det brukar han svara: "Det är bara något jag gör ... helt enkelt.".

Image

09:00: Dags för gravplundring. Då Satanisten känner sig lite ensam ringer han upp några bekanta som kan hjälpa honom med gravskändandet. En av dem är hans barndomsvän Fredrik-Karl (bilden ovan).

Image

12:00: Dags för den vanliga eftermiddagsritualen i den gamla borgen uppe på kullen.

Image

14:25: Torsten blir brutalt mördad av de andra satanisterna för att ha nämnt ordet ljus i meningen "Vi har slut på ljus, ska jag dra till ICA och köpa några?".

Image

17:00. Samling inför kvällens konsert med bandet BlodMasterofDemonSlaughterintheVaticanFuckGoat. Göran har bestämt sig för att skjuta en av bandmedlemmarna och pressa blodet i en hink så att han har något att dricka nästa frukost.

Image

19:00. DemonMaster kunde inte medverka under dagen på grund av magsjuka.


   
SvaraCitera

http://sv.wikipedia.org/wiki/Satanism

Satanism är mycket godare och bättre än kristinedomen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

du kanske borde läsa på lite mer om satanism innan du ger dig på den här biten...

Jag har gjort, men det kvittar vilket, finns ju så många olika grupper. Skulle vilja veta det "du" känner till o_O, fast en dag för en klassiska satanist skulle va intressant...


   
SvaraCitera

Sagasu:

Hej
Jag håller på med ett arbete om satanism, och jag undrar om någon här vet hur en vanlig dag för en satanist ser ut?

I sverige lever alla satanister i samhället..

Sen så beror det helt och hållet på ifall man är Lavey-satanist eller satansdyrkare..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagasu:

Jag håller på med ett arbete om satanism, och jag undrar om någon här vet hur en vanlig dag för en satanist ser ut?

HAHAHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

[blush]

Btw, hur gammal är du? Brukar alltid blanda ihop dig med en annan UMare så vet inte om du är äldre eller yngre än mig. :S


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Btw, hur gammal är du? Brukar alltid blanda ihop dig med en annan UMare så vet inte om du är äldre eller yngre än mig. :S

Femton. [cute] Litenliten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Femton. [cute] Litenliten.

Ojdå, du har ju knappt ens fått av blöjan. [cute]

Vem fan är i så fall 20åringen jag tänker på? xD


   
SvaraCitera

Sagasu:

fast en dag för en klassiska satanist skulle va intressant...

vad menar du med "klassiska"?


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Ojdå, du har ju knappt ens fått av blöjan. [cute]

Vem fan är i så fall 20åringen jag tänker på? xD

Alltså, du är den tredje på en inte alltför lång period som tror att jag är tjugo.
Jätteläskigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rivethead:

vad menar du med "klassiska"?

Skrev fel, jag menade klassisk, alltså den satanism som kom vid 1700-talet eller nåt.


   
SvaraCitera

Sagasu:

Skrev fel, jag menade klassisk, alltså den satanism som kom vid 1700-talet eller nåt.

Kan tyvärr inte föreställa mig vad en sådan sysslade med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Satanister dyrkar oftast inte den Satan som beskrivs i Bibeln och av kyrkan. De tror på Satan som den fallne ljusängel han var. De ser Satan eller Lucifer som den ängel som skänkte människan kunskap. Han gav människorna ljus.

En satanist följer oftast inte ondskans väg utan kunskapens. En satanists vardag ser precis ut som vilken annan religiös persons dag. Det finns förståss undantag, men minns att dessa är få. Vissa satanister går endast in för den kristna och onda Satan, skapad av kyrkan. På grund av dessa fåtal, och av kyrkans makt, har satanismen fått dåligt rykte av sig.

Lucifer ska ha gjort uppror mot Gud eftersom att han inte ville buga inför människan, då denne endast var gjort av lera. Varför skulle ärkeängeln Lucifer, skapad av eld buga inför någon annan än Gud själv. Gud såg detta som en skymf mot sin storhet, eftersom att han skapat människan till sin avbild, och förvisade Lucifer, tillsammans med andra änglar som även dem vägrat buga inför Adam, till underjorden.

Lucifer ska sedan ha förklätt sig till orm eller bett ormen att skänka Eva kunskapens frukt. Han ville ge människan kunskap om världen. Lära dem att skilja mellan gott och ont. Gud såg dock inte med blida ögon på detta företag utan ville att människan skulle förbli enkel och utan egna tankar, och därmed inte ifrågasätta Guds storhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Alltså, du är den tredje på en inte alltför lång period som tror att jag är tjugo.
Jätteläskigt.

Haha. xD

Du kanske är värsta tuff och mogen? ;S


   
SvaraCitera

BreakTheAuthority:

Haha. xD

Du kanske är värsta tuff och mogen? ;S

Tycker jag är rätt omogen. [blush]


   
SvaraCitera