Aviseringar
Rensa alla

Några ord på Japanska för dig som ska/vill resa till Japan


Ämnesstartare

Här börjar vi med några lätta Japanska ord:

sayonara = adjö
motto = mer
konban wa = god afton
mae = framför
konnichi wa = god dag
arigato = tack
eki = järnvägstation
ikura = hur mycket

Ps: Utalet är inte jätte svårt vad jab har hört. Jag är själv intresserad av Japan och jag antar att dessa ord stämmer i all fall de vanliga fraserna som adjö, god afton och tack men järnvägstation eller hur mycket kanske har bytts sedan dess eftersom boken är ett par år gammal. Jag tänkte också uppge källorna:

# Boken Enkel Japanska/ Very simple Japanese av Dominic Williams.


   
Citera
Ämnesstartare

Och jag kunde ju de flesta orden utantill jag ville bara kolla upp i en bok så att jag inte skulle bli tankspridd och säga fel. Om någon kan fler ord kan ni lägga upp. Jag orkar inte lägga upp mer för tillfället men återkommer. Håller på att lära mig mer och mer. Tänkte att denna tråd behövdes.. So det är bara att lägga upp om ni pallar.


   
SvaraCitera

Varför

Eller.. tack? Vem ska åka..


   
SvaraCitera

de är säkert bara fula ord [shake]


   
SvaraCitera

あほうか [shake]


   
SvaraCitera

Sodeso = ja

tror jag xD[rolleyes]


   
SvaraCitera

Miceparade:

あほうか [shake]

娼婦? [confused]


   
SvaraCitera

Netherlick:

Sodeso = ja

Sou desu = jasså ()
Hai = Ja

Dold text: [blush]

Edit:*


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

de är säkert bara fula ord [shake]

<3


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

娼婦? [confused]

[sad]


   
SvaraCitera

laddar nu ner 3 av 3 ljudböker för att lära mig japanska[blush]jag e så jävla cool[cool]


   
SvaraCitera

Netherlick:

laddar nu ner 3 av 3 ljudböker för att lära mig japanska[blush]jag e så jävla cool[cool]

Fint språk, sämst land :c


   
SvaraCitera

konban+d
haha


   
SvaraCitera

om nån jobbig japan börjar oja sig över dig och du vill komma undan så ska du säga.

fuzzaken ja ne yo kusuyaro = betyder ungefär "bråka inte med mig din lilla skit"

japanska är inte ett dugg svårt att förstå/tala.. skriva och läsa däremot tycker jag själv e jobbigt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Miceparade:

Fint språk, sämst land :c

vad är det som är så dåligt?
tycker nog fan japan är ett bättre land än sverige.

man kan ligga aspackad i ett dike utan att bli våldtagen och mördad som man blir i sverige.


   
SvaraCitera

Tack tack, ska dock inte åka men vill.
Och älskar det Japanska språket[bigsmile]


   
SvaraCitera