Aviseringar
Rensa alla

Några råd/tips?


Ämnesstartare

Hej! Jag skulle bara kolla om ni har några råd angående lite love-affairs [smile]

För att få bra svar får jag nog berätta lite kortfattat om mig själv. (Ahem)

Jag är en ganska alldaglig kille, ni vet spontan, lat och så. Jag är däremot inte typen som är ute och sportar eller hänger på stan - jag har nämligen inga polare för tillfället. Varför det är så har jag inte en ANING om, men förmodligen är det för att jag inte är intresserad av sport och för att jag inte är ute mycket. Istället för sport tränar man lite lätt hemma med hantlar, armhävningar mm.

Till saken nu: Jag är "intresserad" av en tjej i min klass och funderar varje dag på om jag ska göra något åt detta faktum. Tjejen är en riktig läckerbit, men också en väldigt schysst person. Vi har gått i samma klass i tre år nu och har inte umgåts, men pratat lite ibland som vanliga ungdomar gör.

Till problemet nu: Jag är inte "på" eller något liknande, problemet är att jag vet för lite om henne. Jag vet inte om hon redan HAR en pojkvän, om hon är överhuvudtaget intresserad eller ej mm. Hon verkar vara den typen som helst skulle stöta ihop med äldre och större killar. (Jag är i hennes längd, kanske något kortare, men också några månader yngre. Fyller sent på året [sad])

Så vad ska jag göra? Det verkar inte gå och få prata med henne ensam, det känns ju alldeless för "på" om jag bara går fram till henne och säger: "Du, följ med, vill prata med dig ensam om en sak". Njae låter inte som en bra idé. Om jag nu SKULLE få chansen att prata med henne ensam, vad ska jag då säga? Kan förmodligen fråga henne om pojkvän om vi väl får tillfälle, men hur fixar jag ihop det med en något äldre brud, snygg som fan och med en mycket gladare och mer social personlighet än min egen, som dessutom inte verkar vara intresserad?! [n] Några tips skulle göra susen.

Jag bara gillar henne på något sätt, så om vi bara kunde bli närmare bekanta och kanske kunde umgås då och då blir jag nöjd (för stunden, iaf.)

Nu kan jag inte den här sidan, så finns det redan en liknande tråd eller en liknande fråga - döm mig inte. Jag känner bara ett akuut behov av råd från jämnåriga, inte från min farsa som raggade brudar som f*n på sin tid...

Tackar för mig [wink]


   
Citera
Ämnesstartare

Om ni hamnar i samma grupp i något skolarbete så skulle det ju vara en bra början till ett samtal.. Men annars, försök att bara vara trevlig mot henne och hennes kompisar. Kanske inte bara prata med tjejen du gillar, utan också hennes kompisar? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är trevlig mot alla tjejer (inbillar jag mig iaf.), men känns bara fel om det blir för överdrivet...

Tack för tipset, dock, gick fort! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Jag är trevlig mot alla tjejer

Bara att du kör på då! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara tillfälle ges ska jag försöka, lämpliga tillfällen finns det ont av nuförtiden [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Bara tillfälle ges ska jag försöka, lämpliga tillfällen finns det ont av nuförtiden

ja, om du har sommarlov fortfarande..

Jag tror nog det går bra för dig, för du verkar vara en trevlig kille. Om ni inte blir tillsammans så tror jag i alla fall att du får en god vän! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var schysst sagt av dig! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Det var schysst sagt av dig!

Man är schysst mot de schyssta.

Dold text: Hehehe.. har inget annat att göra just nu så det kändes bra att skriva lite här. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdfkatt:

Man är schysst mot de schyssta.

A det är rätt inställning [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OMG den här tjejen är så galet läcker att jag nästan tuppar av, är det så mycket begärt med ETT ENDA lämpligt tillfälle att faktiskt få prata med henne?!

Jesus!

I'm on the verge of collapse...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

är det så mycket begärt med ETT ENDA lämpligt tillfälle att faktiskt få prata med henne?!

det kommer.. wait for it [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm rädd för hur hon skulle reagera...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Hm rädd för hur hon skulle reagera...

Du behöver ju inte visa det så tydligt i början. Men hon skulle väl inte bli rädd för ett "Hej hur har din sommar varit?" och ett litet leende. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm jag har redan frågat henne hur sommar'n var, men det var oavsiktligt via sms då ämnet kom upp...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym345:

Nu kan jag inte den här sidan, så finns det redan en liknande tråd eller en liknande fråga - döm mig inte. Jag känner bara ett akuut behov av råd från jämnåriga, inte från min farsa som raggade brudar som f*n på sin tid...

Du verkar trygg i dig själv trots att du inte har vänner.

Imponerande! Hoppas det går bra för dig.

Ta och prata med henne helt enkelt, men se till att ha göra det flörtigt så hon fattar vad du vill direkt 🙂


   
SvaraCitera