Aviseringar
Rensa alla

Några tips till en person som har sprutfobi?


PixPoxy:

Är extremt rädd för sprutor

Vad är det som skrämmer dig? Jag brukade vara rädd för sprutor, för att jag trodde att det skulle göra ont, det gick över när jag insåg att det inte gör det.

Hursom, besegra din rädsla, utsätt dig själv för sprutor dagligen, sätt upp bilder på sprutor i din lägenhet/rum, lukta på läkarsprit, ta med dig någon som du känner dig trygg med när det är dags, prata med personen som ska ge dig sprutan, säg att du är väldigt rädd för sprutor, de brukar vara förstående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte rädd för sprutor längre. Mycket skönare när man bestämmer sig för att inte orka vara rädd mer.


   
SvaraCitera

Åååh jag måste få berätta om en kille jag känner som har sprutfobi. [bigsmile]

En dag hade han en tid hos tandläkaren och såg att assistenten var en ung och mycket snygg tjej. Han blev heltänd och skulle verka så tuff som möjligt för att imponera på henne.
Och så skulle han få bedövning. Han dolde sin rädsla väldigt väl, ända tills sprutan kom allt närmare hans mun. Då spydde han och svimmade därefter i stolen. xD xD Fy fan vad kul man hade när han berättade.


   
SvaraCitera

Värre med blodprov faktiskt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fliickansofia:

Luktar så jävla hemskt när manska ta en spruta, sticker verkligen i näsan.

Det år just det jag menar. blir yr i huvudet av lukten

Plyvert:

Vad är det som skrämmer dig?

Själva sticket och när det spänner undertiden man får vaccinet in i armen

isola:

Värre med blodprov faktiskt!!

Så sant så sant!


   
SvaraCitera

PixPoxy:

Så sant så sant!

Tycker att det är riktigt obehagligt vissa gånger. Sa åt tanten att skynda sig på, hon var jätteseg. Det ville hon inte. Hon ville att jag skulle vara avslappnad innan hon stack. Som om man kan vara avslappnad när man fastat och sitter där och tittar på en fet tant med en nästan lika fet nål. [shake]


   
SvaraCitera

PixPoxy:

lukten av den där spriten

köp handsprit och tvätta händerna med lite hemma så du vänjer dig vid lukten. Försök få en tid någonstans, hypnos kanske? försök träna på att slappna av. det kommer gå jättebra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Som om man kan vara avslappnad när man fastat och sitter där och tittar på en fet tant med en nästan lika fet nål. [shake]

Du skriver precis hur jag känner :O

Postorderhoran:

det kommer gå jättebra 🙂

Jag hoppas det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Värre med blodprov faktiskt!!

Usch, håller fullständigt med.


   
SvaraCitera

Haha sprutfobi [blush] trodde inte du mena kanylfobi


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Usch, håller fullständigt med.

Ska ta denna vecka. Måste fasta också, hujedamig. Har skjutit på det länge. Blir galen & yr av fasta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ska ta denna vecka. Måste fasta också, hujedamig. Har skjutit på det länge. Blir galen & yr av fasta. [sad]

Låter väldigt onajs.[n]


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Låter väldigt onajs.[n]

Det är! [sad]


   
SvaraCitera

det enda man kan göra är bita ihop och se åt ett annat håll

mvh spruträdd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det enda man kan göra är bita ihop och se åt ett annat håll

Åt ett annat håll? skulle dö..:O


   
SvaraCitera