Aviseringar
Rensa alla

Nakenbilder


Idek
 Idek
Ämnesstartare

Råkade skicka en olämplig bild till en kille i min gamla klass (vi snackar alltså aldrig längre) och känner bara att mitt liv är över nu. Jag skulle skicka den till en kille (vi kallar hnm M) o han i min förra klass heter samma sak o har samma namn på snap, så råkade naturligtvis skicka till honom. Man såg inte att det var jag, men ändå, han kommer ju berätta för alla. Behöver ingen utskällning och "du får skylla dig själv" för ja, jag vet. Riktigt idiotiskt att skicka sånt över huvudtaget.. La ut en snap på min story o skrev nåt i stilen med att "jag blivit hackad", så förhoppningsvis tror folk på det. Jag tog bort honom direkt, kommer han ändå kunna se den?


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

Idek: La ut en snap på min story o skrev nåt i stilen med att "jag blivit hackad", så förhoppningsvis tror folk på det. Jag tog bort honom direkt, kommer han ändå kunna se den?

Om du tog bort honom ser han väl inte din story? Vet inte riktigt hur det funkar. Men det är ingen fara, det är bara kroppen, kör på att du blev hackad om det känns bättre. Skulle han vara taskig eller sprida bilden på något sätt så kan du ju anmäla honom.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Han kommer nog kunna se den ja, I wish you luck!


   
SvaraCitera
Idek
 Idek
Ämnesstartare

time:

Om du tog bort honom ser han väl inte din story? Vet inte riktigt hur det funkar. Men det är ingen fara, det är bara kroppen, kör på att du blev hackad om det känns bättre. Skulle han vara taskig eller sprida bilden på något sätt så kan du ju anmäla honom.

Nä, men våra gemensamma kompisar ser den då, o då tror dom förhoppningsvis inte att det var jag. Fan va dåligt jag mår nu..


   
SvaraCitera
time
 time

Idek:

Nä, men våra gemensamma kompisar ser den då, o då tror dom förhoppningsvis inte att det var jag. Fan va dåligt jag mår nu..

Ta honom åt sidan och förklara situationen, kanske? Om han är en snäll person så går han säkert med på att inte säga något. Du ser ju om han printscreenar bilden också! 


   
SvaraCitera

time: Du ser ju om han printscreenar bilden också!

Det beror på.


   
SvaraCitera
time
 time

aristoteles:

Det beror på.

Ja, det finns vägar runt, men först ska man veta om att bilden är något man vill spara, och får man en nakenbild av någon man inte förväntade sig det av tror jag inte man är beredd på det med genvägar för att diskret kunna ta en bild. I det scenariot så måste personen visa bilden igen, och i så fall ser hon om bilden blir re-playad. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Jag hade nog försökt vara lite skön och skämta bort det pga felskick är ju sånt som händer i vårt teknologiska samhälle


   
SvaraCitera
Idek
 Idek
Ämnesstartare

mens:
Jag hade nog försökt vara lite skön och skämta bort det pga felskick är ju sånt som händer i vårt teknologiska samhälle

Antar det, men det är ju ändå sjukt pinsamt om han vet att jag skulle skicka den till någon över huvudtaget 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Idek:

Antar det, men det är ju ändå sjukt pinsamt om han vet att jag skulle skicka den till någon över huvudtaget 

mm men försök tänka på att han säkert också har en intim relation med någon där man gör sådant


   
SvaraCitera

Det går väl inte att spara bilder som skickas via Snap?


   
SvaraCitera

time:

Ja, det finns vägar runt, men först ska man veta om att bilden är något man vill spara, och får man en nakenbild av någon man inte förväntade sig det av tror jag inte man är beredd på det med genvägar för att diskret kunna ta en bild. I det scenariot så måste personen visa bilden igen, och i så fall ser hon om bilden blir re-playad. 

Finns alternativa appar som gör det väldigt enkelt.


   
SvaraCitera

Zidane Tribal:
Det går väl inte att spara bilder som skickas via Snap?

Jo, och det är enklare än vad folk verkar tro.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Jo, och det är enklare än vad folk verkar tro.

Jaså? Har fått uppfattningen att det inte går, eller att det inte är tänkt det ska gå iaf, men har inte det själv så har ingen större koll.


   
SvaraCitera

Zidane Tribal:

Jaså? Har fått uppfattningen att det inte går, eller att det inte är tänkt det ska gå iaf, men har inte det själv så har ingen större koll.

Det är tänkt att det inte ska gå (åtminstone utan att det märks), men det är rätt svårt att förhindra.


   
SvaraCitera