Aviseringar
Rensa alla

Nakna bilder


time
 time

zxcvbnm:

Menar du att du tycker att det är helt normalt och har inget emot det eller tvärt om?

Tycker det är hyckleri och idioti.


   
SvaraCitera
time
 time

Jungman:

Japp, en person är hela samhället

Oväntat att företag från ett land av frikyrkliga fanatiker är lite pryda

Vadan denna bitskhet? 


   
SvaraCitera

time: Vadan denna bitskhet?

Tiden, vi gick igenom det här och typ normaliserade det för bortåt 50 år sen, sen glömde alla bort det under 90-talet någon gång och nu vill folk uppfinna hjulet igen så att säga och låtsas att det är något nytt och progressivt, skäll på era föräldrar istället för att de ville bli konservativa och "skydda barnen" och annat överreaktionärt trams som blev högpopulärt ett tag runt 80-90


   
SvaraCitera

time: Sen tas bröstbilder bort från Facebook, Instagram och övriga sociala medier. Som i exemplet ovan.

Facebook, Instagram etc är privata företag och det är upp till dem att bestämma vilka bilder som är ok att lägga upp på deras sida.

I övrigt finns det väl ingenting som hindrar dem. Om någon absolut vill posta en topplessbild på sig själv så får de väl göra det även om vissa höjer på ögonbrynen åt det.


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

Deras föräldrar bryr sig inte, annars hade dom inte lagt upp sådant trams.

Tycker synd om de som har föräldrar som inte bryr sig om vad de gör och vad de lägger upp på nätet. Om jag hade haft barn så skulle jag aldrig tillåta detta


   
SvaraCitera

HeyIJustMeetYou:
Dom får göra som dom vill.
Sport bh tycker in brösten och syns ju inte som sexualiserande överhuvudtaget. 
Och det med fingrarna har du rätt i... dom borde ta bort fingrarna
viva de bröst revolution! Party

"Och sen att dom tycker det är konstigt att killar får lägga upp bilder på sig i bar överkropp men att dom inte får det?"
Exakt! Varför får killar ta bild på sina överkroppar medans en tjej inte får göra det då hon har mer fett vi sina bröst? och om hon ändå sätter på en bandeau (för att brösten inte skall synas) så blir hon ändå plankad "slampa". 


   
SvaraCitera

time: bara taggen på den här tråden.

Är inte det shaming? Är osäker på om det bör få vara kvar. 


   
SvaraCitera
mynona

Jungman:

Tiden, vi gick igenom det här och typ normaliserade det för bortåt 50 år sen, sen glömde alla bort det under 90-talet någon gång och nu vill folk uppfinna hjulet igen så att säga och låtsas att det är något nytt och progressivt, skäll på era föräldrar istället för att de ville bli konservativa och "skydda barnen" och annat överreaktionärt trams som blev högpopulärt ett tag runt 80-90

Det här stämmer. Under 1970-talet var det inte så märkvärdigt i Sverige att visa sig barbröstad och låta barn springa omkring nakna på badstränder osv, men på 1990-talet eller så kom det en nymoralistisk våg, såvitt jag har uppfattat det, kanske inspirerad av USA. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

Tycker synd om de som har föräldrar som inte bryr sig om vad de gör och vad de lägger upp på nätet. Om jag hade haft barn så skulle jag aldrig tillåta detta

Exakt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Är inte det shaming? Är osäker på om det bör få vara kvar. 

Men herregud haha fick jag inte tagga blåsta tjejer? Då är detta den mesigaste sidan jag någonsin varit inne på


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

det är egentligen sorgligt att se tjejer ständigt må dåligt över skönhetsidealen och jämför sig andra. att det ska gå så långt som att visa bröstvårtorna för att konkurrera om uppmärksamhet är en dyster utveckling. snart kanske, räcker det inte att höfter,ben och överkropp behöver bekräftas som "sexig" men även de privata delarna för att ge mer uppmärksamhet/bekräftelse.

folk hade säkerligen mått bättre om facebook/instagram/liknande bannades temporärt.  


   
SvaraCitera

jasmineborg:

Vadå får inte? Vem hindrar dem?

the samhälle 🙁


   
SvaraCitera

zxcvbnm:

Men herregud haha fick jag inte tagga blåsta tjejer? Då är detta den mesigaste sidan jag någonsin varit inne på

Regler är regler. Kan man inte uppföra sig enligt dem är den en bra idé att söka sig till ett annat forum. Eller så efterlever man reglerna och är välkommen. Det är ett val. 


   
SvaraCitera

Om inte jag har fel så är kvinnors bröst formade för att vara mer sexuella eller något sådant, vilket kanske inte riktigt mäns bröst är. Det kan vara orsaken till att sociala nätverk tar bort sådana bilder. 
Hade kvinnors bröst bara haft en uppgift, vilket skulle ha varit att ge mjölk till sitt barn, så skulle de se annorlunda ut. 


   
SvaraCitera