Forumet - Namn :)

Namn :)

303 0 31
Kategorin ''Skönhet, Utseende och Mode'' förbryllar mig i anknytning med ditt inlägg.

Hur som helst så tycker jag att just ''Robin'' är ett för vanligt namn. Samtidigt som jag inte ens tänkt tanken på vad mina barn skulle heta, om jag nu fick någon/några. Men om du och din mamma gillar de så mycket, då borde de inte vara några konstigheter.

Spana också in:

Blivande_japan:

förstår ej varför folk hänger upp sig på detta? alla ungar kommer inte flytta utomlands och stanna där för alltid, de allra flesta kommer bo kvar i sverige, och då för det inte så mkt om de heter sture

Men ifall att... Det är också oftast finare namn, inte fan är Sture ett snyggt namn.

Han kommer anske inte flytta men han kommer med stor sannolikhet åka på semester elelr träffa folk på internet från andra länder, och då är det alltid ättare att introducera sig med ett internationellt namn.
The Box:

Robin är itne populärt som pojknamn utomlands. Skaffa ett fint bibliskt namn som fungerar internationellt. T.ex Peter, John, Jonas osv.

Många svenska namn är versioner av bibliska namn så man behöver inte köra på engelskspråkiga namn.

Sen har jag inte fattat idioterna som vill vara speciella och originella och väljer något skumt namn eller väljer utländska namn utan att man har anknytning. Ännu värre när man ska köra söta namn som Tindra Ängla med mera. Tänk att barnen ska ha namnen hela livet och ska förhoppningsvis bli vuxna de med. Det är viktigare än att föräldrarna måste leva ut sina fantasier eller försöka vara speciella.
Fruktansvärt barnsligt betende.
The Box:

Men ifall att... Det är också oftast finare namn, inte fan är Sture ett snyggt namn.

HAR EJ SAGT ATT STURE ÄR 1 FINT NAMN, DET VAR BARA 1 EXEMPEL![no-no] OJ CAPS[blush]

The Box:

Han kommer anske inte flytta men han kommer med stor sannolikhet åka på semester elelr träffa folk på internet från andra länder, och då är det alltid ättare att introducera sig med ett internationellt namn.

men palla välja bort ett namn man tycker är fint till förmån för ett namn som är lättare för människor med annat modersmål att uttala.

och vem bryr sig om internet? där behöver oftast ingen uttala ditt namn och man kan se det i skrift