Aviseringar
Rensa alla

Namn 🙂


The Box:

Robin är itne populärt som pojknamn utomlands. Skaffa ett fint bibliskt namn som fungerar internationellt. T.ex Peter, John, Jonas osv.

förstår ej varför folk hänger upp sig på detta? alla ungar kommer inte flytta utomlands och stanna där för alltid, de allra flesta kommer bo kvar i sverige, och då för det inte så mkt om de heter sture


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

förstår ej varför folk hänger upp sig på detta? alla ungar kommer inte flytta utomlands och stanna där för alltid, de allra flesta kommer bo kvar i sverige, och då för det inte så mkt om de heter sture

Men ifall att... Det är också oftast finare namn, inte fan är Sture ett snyggt namn.

Han kommer anske inte flytta men han kommer med stor sannolikhet åka på semester elelr träffa folk på internet från andra länder, och då är det alltid ättare att introducera sig med ett internationellt namn.


   
SvaraCitera

The Box:

Robin är itne populärt som pojknamn utomlands. Skaffa ett fint bibliskt namn som fungerar internationellt. T.ex Peter, John, Jonas osv.

Många svenska namn är versioner av bibliska namn så man behöver inte köra på engelskspråkiga namn.

Sen har jag inte fattat idioterna som vill vara speciella och originella och väljer något skumt namn eller väljer utländska namn utan att man har anknytning. Ännu värre när man ska köra söta namn som Tindra Ängla med mera. Tänk att barnen ska ha namnen hela livet och ska förhoppningsvis bli vuxna de med. Det är viktigare än att föräldrarna måste leva ut sina fantasier eller försöka vara speciella.
Fruktansvärt barnsligt betende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oh, det finns så många fina namn att välja emellan. Vad ville din mamma att han skulle heta då?[smile]
Själv föredrar jag namnet Johan eller något liknade[y]


   
SvaraCitera

The Box:

Men ifall att... Det är också oftast finare namn, inte fan är Sture ett snyggt namn.

HAR EJ SAGT ATT STURE ÄR 1 FINT NAMN, DET VAR BARA 1 EXEMPEL![no-no] OJ CAPS[blush]

The Box:

Han kommer anske inte flytta men han kommer med stor sannolikhet åka på semester elelr träffa folk på internet från andra länder, och då är det alltid ättare att introducera sig med ett internationellt namn.

men palla välja bort ett namn man tycker är fint till förmån för ett namn som är lättare för människor med annat modersmål att uttala.

och vem bryr sig om internet? där behöver oftast ingen uttala ditt namn och man kan se det i skrift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

Ännu värre när man ska köra söta namn som Tindra Ängla med mera.

Dom namnen är inte söta.
Dom är bara WT.


   
SvaraCitera

Charley Day:

väljer utländska namn utan att man har anknytning

tycker samir är 1 fint namn, skulle gärna döpa min son till det om jag nu blir dum nog att skaffa barn

izone:

Själv föredrar jag namnet Johan eller något liknade

ALLA män heter johan[shake]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tycker samir är 1 fint namn, skulle gärna döpa min son till det om jag nu blir dum nog att skaffa barn

bara hitta dig en jugge så ska det väl gå hem.

Blivande_japan:

ALLA män heter johan[shake]

Jajjemensan det gör vi. Eller ja i mellannamn då.


   
SvaraCitera

Charley Day:

bara hitta dig en jugge så ska det väl gå hem.

juggar döper väl inte sina barn till samir?
el kanske muslimer...?

Charley Day:

Jajjemensan det gör vi. Eller ja i mellannamn då.

nog för att det är relativt fint, men förstår fortfarande inte riktigt varför...


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

juggar döper väl inte sina barn till samir?
el kanske muslimer...?

Är väl vanligt från Bosnien.


   
SvaraCitera

Charley Day:

Är väl vanligt från Bosnien.

har inte hört det iaf, men vet ej[crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har inte hört det iaf, men vet ej[crazy]

Är osäker som tusan jag med dock. Men det finns ju en del muslimer där med så vi båda kan ju ha rätt eller fel.


   
SvaraCitera

Charley Day:

Men det finns ju en del muslimer där med så vi båda kan ju ha rätt eller fel.

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

John[crazy]


   
SvaraCitera

Har alltid älskat namnet Robin [smile]


   
SvaraCitera