Aviseringar
Rensa alla

namn era föräldrar kallar/kallade er?


Ämnesstartare

Jag tror nästan alla föräldrar kallar sina barn för olika namn. Jag tycker det är.väldigt kul att höra\läsa vad andra får för smeknamn. Så skriv här och om du vill så får du gärna skriva med ditt namn.

Kram kram alla UM;are.


   
Citera
Ämnesstartare

sacka
mina bröder kallade mig nedsättande "stinky"  (från mumin)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget annat än mitt förnamn, är mina föräldrar ovanliga? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Inget annat än mitt förnamn, är mina föräldrar ovanliga? 

Nej, eller jo. Fast det beror på hur föräldrarna är som personer oxå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricky nämnde far ibland, men sa te'n o ge sog, blev ledsen i ögat 🙁

Värsta var när han klottrad ned mitt nya fina Innebandy-kkubbs-fodral när jag var 13. Stod fan Ricky överallt med fetaste spritpennan, hahehahe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clover, pumpkin och fröken stöken är nog dom mest frekventa, varav alla tre blir jag fortfarande kallad för ibland  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma o pappa kallade mig prinsessa så till slut trodde jag att jag hette det. Min bror har haft tusen smeknamn på mig men oftast så är de Bobban eller Conny 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mormor kallade (kommer på tal ibland fortf.) mig skräptanten. Hatar det så jävla mycket. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev kallad Dutta, ett resultat av att jag själv försökte säga mitt eget namn. Detta kulminerade senare till Dutta-Fjutta.


   
SvaraCitera
reben

mamma: becki, pappa: gumman elr weben elr webecca

mina syskon: becki eler reben


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SP, som i Svarte Petter.

Pappa säger fortfarande fröken fräken även om det är väldans sällan och mamma slår till med "mitt lilla gryn" ibland. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Mormor kallade (kommer på tal ibland fortf.) mig skräptanten. Hatar det så jävla mycket. 

😀

Minns att min farfar brukade kalla mig för gullvippa. Åh vad jag saknar min farfar 🙁
Mina föräldrar hade en ramsa och ett namn jag själv kommit på när jag försökte säga mitt namn innan jag fyllt ett.
Syskon kallade mig bl a Bia pga kunde ej säga mitt namn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"tete" Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lex:
"tete" Mycket glad

som hon på zenith


   
SvaraCitera
höna

Uh hur mkt som helst hatar smeknamn


   
SvaraCitera