Aviseringar
Rensa alla

namn era föräldrar kallar/kallade er?


Ämnesstartare

Snuffe, sluggo, fridolf. Får höra det än idagRodnar


   
SvaraCitera
mynona

jag kan inte minnas att de någonsin har kallat mig något annat smeknamn än en utdragen och diminutiviserat version av mitt riktiga förnamn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kallar mig nog oftast bara för Sonia. Eller, mamma brukar säga "ching" till mig (uttalas typ tjching), vet ej hur det började. När hon ringer säger hon alltid "Hej ching" och jag säger "Hej chaaang", haha.

Mormor brukar alltid säga "Hola, mi vida, mi cielo". :$ (hej mitt liv, min himmel på spanska)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skabbunge, ibland. men oftast bara mitt namn. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret: Mormor brukar alltid säga "Hola, mi vida, mi cielo". :$ (hej mitt liv, min himmel på spanska)

åh. min farmor kallade mig skruttan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

världens rövbög
fula kuken
hallå vafan
dum eller

skoja


   
SvaraCitera

Guldklimpen kallar pappa alltid mig c:

Och mamma säger oftast Skruttan, Skrutten eller Skruttis

Alla andra i släkten kallar mig Ewelinnea, heter Linnea men de blandar alltid ihop mig och min syster Ewelina så vant mig vid det namnet


   
SvaraCitera

Hubbe Hubbsson fick jag ibland heta som liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamma kallade mig för blackie när jag färgade håret svart Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid hetat Timsi, och min syster Gosi, vilket hon benämns som än i denna dag. Skadeglädje


   
SvaraCitera
time
 time

Pussgurka och Sasha. 

S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvicke


   
SvaraCitera

Mamma brukade kalla mig for Snusmumriken, ingen aning om varfor. Ibland gor hon fortfarande det. Nar jag var yngre kallade hon mig for "lilla limpan" for hon tyckte jag var som en limpa brod nar jag var nyfodd (tjock och... fyrkantig?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappa har kallat mig för da så länge jag kan minnas (betyder typ "gumman"), Mamma säger för det mesta mitt namn, hon har också sina smeknamn på mig men de används aldrig. Vänner/kusiner hittar på namn lite eftersom^^ 


   
SvaraCitera

skatt 

jag e en skatt 😀 


   
SvaraCitera