Aviseringar
Rensa alla

namninsamling för att låsa en användare


Ämnesstartare

df_rqp
Bööööörg
Gruvanovich

fyll på


   
Citera
Ämnesstartare

vi som står på listan tycker att det bör vara möjligt att banna någon med folkligt stöd som enda beslutsunderlag. tråden gäller ingen specifik person. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: vi som står på listan tycker att det bör vara möjligt att banna någon med folkligt stöd

Hur stort ska det "folkliga" stödet vara? Är det tänkt att det ska räcka med 5-10% av aktiva användare?

Hjärta


   
SvaraCitera
mynona

Tycker att användare som gör folk echaufferade är roli och ger dynamik till det hela, men det hade jag inte velat få höra om de gällt användare jag själv retat upp mig på 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den avvägningen får en moderator göra.

helst skulle jag vilja att man operationaliserade "helt jävla dum i huvudet" på något behändigt sätt. är beredd att i samråd med um-crew ansvara för framtagandet av sådana kriterier, om så önskas. min förhoppning är att forumet ska ha mer kvalitativt meningsutbyte och "skönt häng".


   
SvaraCitera
mynona

ett sådant dokusåpakoncept, mvh/brkg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte ett koncept så mycket som en pragmatisk åtgärd för att minska beståndet av oönskade element.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den administrativa befogenheten att med direkt lagstöd radera dåliga människor utgör en rätt grundläggande demokratisk funktionalitet som jag ärligt talat skäms över att vi inte har uppnått här på um


   
SvaraCitera
mynona

vad blir då av alla konflikter som kan betecknas som roli för åskådarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
vad blir då av alla konflikter som kan betecknas som roli för åskådarna

Gör en egen namninsamling


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

Gör en egen namninsamling

du menar en namninsamling till förmån för bevarandet av underhållande konflikter för åskådarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

du menar en namninsamling till förmån för bevarandet av underhållande konflikter för åskådarna

Om vad du än vill skapa namninsamling för


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

Om vad du än vill skapa namninsamling för

jaså jag trodde det var relaterat till tråden. Då är jag smickrad över att du vill se en namninsamlingstråd av mig 😉 Ja jag borde göra en sådan tråd. Jag borde göra en tråd av varje slags tråd 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

jaså jag trodde det var relaterat till tråden. Då är jag smickrad över att du vill se en namninsamlingstråd av mig 😉 Ja jag borde göra en sådan tråd. Jag borde göra en tråd av varje slags tråd 

Tycker inte något, gav bara förslag eftersom du frågade


   
SvaraCitera
mynona

Bööööörg:

Tycker inte något, gav bara förslag eftersom du frågade

okej. 


   
SvaraCitera