Aviseringar
Rensa alla

nån här som har dragit ut visdomstand?


Ämnesstartare

misstänker att jag kommer få göra det [cry]
har haft ont sedan i onsdags och det blir snarare värre än bättre så ska ringa tandis imorgon men jag vill inte dra ut en tand för det verkar fett läskigt osv!!!

berätta lugnande historier för mig plz


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

berätta lugnande historier för mig plz

Jag har opererat ut ett par visdomständer...
Men du är ju så bedövad så det är inte så farligt. Du slipper ju borr- och slipljud som maler i skallen.
Såklart är det lite otäckt att de får ta i och slita men det är inte så farligt. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick ej dra ut, de slipade bara ned min lite. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Jag har opererat ut ett par visdomständer...

oj menar du operera nu eller råkade du bara skriva det ist för dra ur [blush]
läskigt att operera i munnen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nope, inte än.. Känner smärta ibland dock, och har känt att de är halvvägs uppe.. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har bara dragit ut vanliga tänder som inte släppt som de ska.
Är för liten/oklok för att få visdomständer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har dragit ut annan tand, det var ett skräckscenario [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

det var ett skräckscenario [cry]

enhimmelskdrog:

berätta lugnande historier för mig plz

[mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

[mad][mad][mad][mad]

varför fly verkligheten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de skall dra ut den så brukar de vanligtvis få kämpa en del för det. Dra, slita, vrida osv.

Går att operera också, beroende på tillståndet av tanden osv.

Uh, hatar tandläkare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

varför fly verkligheten?

varför var det ett skräckscenario? fick du inte tillräckligt med bedövning? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

varför var det ett skräckscenario? fick du inte tillräckligt med bedövning? [blush]

jodå, fick 3 sprutor men det tog över 1 timme för dom att få ut den [sad] efteråt hade jag värk i käken pga legat med vidöppen mun i evigheter.. de slet, drog och krossade sönder tanden.. min ordinarie tandläkare fick inte ut den själv så hon fick kalla på en annan.. och han var inte omtänksam mot min mun om man säger så!!

det absolut värsta jag varit med om, det lät som att han vred ut och krossade min hjärna ungefär [cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

det tog över 1 timme för dom att få ut den

men då hade du nog bara hemsk otur? [no-no] har hört berättelser från andra kompisar som fått dra ut "vanliga" tänder och det har gått på ett par minuter [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men då hade du nog bara hemsk otur? [no-no] har hört berättelser från andra kompisar som fått dra ut "vanliga" tänder och det har gått på ett par minuter [blush]

antagligen [n] åh vilken lyckans ost!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär också få göra det snart :(. Har en i den övre käkdelen som börjat växa utanför tandområdet. Den följer inte linjen utan ligger nästan intill kinden. Trycker jag på tandköttet gör det lite ont. Jag hoppas inte den växer mer eller orsakar mer problem. Vill heller inte dra ut tänder.

Kom ihåg att ju avancerade metoder desto dyrare. Ska du in på sjukhus och bli nersövd blir det dyrare därför att det behövs fler människor. Vettefan hur de ska få tag i min tand som ligger precis intill kinden. De får borra hål i kinden.. Lär ju se ut som Terminator efteråt.


   
SvaraCitera