Aviseringar
Rensa alla

Nån mer som lyssnar på henne?


Ämnesstartare

isola: vad fann ni så bra`?

Jag gillar att hon är för riktig jämställdhet, d.v.s. en som påpekar både hur kvinnor och män påverkas negativt av könsroller och att hon kritiserar feminister i USA för att ensidigt lyfta fram hur kvinnor berörs negativt av rollerna. Hade du tittat på klippet mer noggrant så hade du också sett det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon bor inte i USA såatte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och som sagt, vem man är och var man bor spelar ingen roll för validiteten av ens åsikter.


   
SvaraCitera

iom att du uppskattar den går den tyvärr inte igenom det filter jag har när det kommer till att titta på dylika videor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag gillar att hon är för riktig jämställdhet, d.v.s. en som påpekar både hur kvinnor och män påverkas negativt av könsroller och att hon kritiserar feminister i USA för att ensidigt lyfta fram hur kvinnor berörs negativt av rollerna. Hade du tittat på klippet mer noggrant så hade du också sett det.

Att män också påverkas av patriarkatet och rådande könsroller är ingen nyhet. I USA är könsrollerna som sagt väldigt manifesterade vilket skapar en massa problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ja antagligen måste man lägga en massa krut på att män far jättemkt illa av det för att det ska bli någon förändring bland gubbarna pga det går ju inte för sig att bara göra ngt för le womens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag gillar att hon är för riktig jämställdhet, d.v.s. en som påpekar både hur kvinnor och män påverkas negativt av könsroller och att hon kritiserar feminister i USA för att ensidigt lyfta fram hur kvinnor berörs negativt av rollerna. Hade du tittat på klippet mer noggrant så hade du också sett det.

mm d gör alla feminister jag känner också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Hon bor inte i USA såatte..

Var bor hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: mm d gör alla feminister jag känner också?

Jag skrev om hur det är i USA. Så som jag har förstått det är feministerna av annan sort där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Jag skrev om hur det är i USA. Så som jag har förstått det är feministerna av annan sort där.

du skrev ju att det var därför du gillade klippet 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Så som jag har förstått det är feministerna av annan sort där.

Var inte så säker.. Du ska bara veta hur mycket sjuka åsikter folk här har Galen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: du skrev ju att det var därför du gillade klippet

Ja för att hon kritiserar den typen av feminister som finns i USA.

Tickstart: Var inte så säker.. Du ska bara veta hur mycket sjuka åsikter folk här harGalen

Har du något exempel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mnjaa... Hon använder inte sina händer dock ett pluspoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Ja för att hon kritiserar den typen av feminister som finns i USA.

feminism är en överklassrörelse, och den är lika värdelös här som där

Razor:

Har du något exempel?

Förskevning av statistik, lögner om "lönegapet", ignorering av mäns problem och rentutav förnekelse av dem eller attribuerande av dem till kvinnors problem 😀 typ "patriarkatet drabbar män också", ungefär som att säga "rasism drabbar KKK också". Omskärelse är helt ok verkar det som, sålänge bara män drabbas.
De påstår att kvinnor blivit förtryckta och tror alla bara ska acceptera det som någon slags sanning, det är bara löjligt. Har inte hört kvinnor klaga de miljontals år män har stått för skydd, mat och hushåll för dem och barnen. Män och kvinnor ställer sig genast på deras sida, ett tydligt bevis på att kvinnor inte är förtryckta - samhället tar alltid kvinnans sida i första taget.
Män utsätts för lika mycket domestiskt våld som kvinnor, ändå är det en kvinnofråga, män drabbas absolut värst av våldsbrott i allmänhet, det är det ingen som bryr sig om.
Män ska försvara sitt land om en fiende anfaller.

Män förväntas alltid sätta kvinnan i första rummet (#heforshe, hahahaha), och så fort en man inte har något att "bidra" med, så är hans värde och mänsklighet förverkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tardig


   
SvaraCitera