Aviseringar
Rensa alla

Nån som är aktiv inom ett ungdomsparti här?


Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jo vi är relativt stora, tror vi har fler aktiva medlemmar än Ung Vänster.

jaså 😮 vad brukar ni aktiva medlemmar ägna er åt då?


   
SvaraCitera

Askan i elden NY:

vadå sekt. vi pratar ungdomspartier här, inte sekter.

Jag har inte hört talas om att en organisation som heter Fascistpartiet skulle finnas i Sverige, antingen så gör ni absolut ingenting eller så finns ni bara på nån enstaka lokalort.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Jag har inte hört talas om

Nej och skit du i det i framtiden.


   
SvaraCitera

räker äter man:

jaså 😮 vad brukar ni aktiva medlemmar ägna er åt då?

Affischeringar, skolbesök, studiecirklar, grillkvällar, flygbladsutdelningar om fackliga konflikter, hjälpa till att dela ut Virvelvindsbladet, köra ut nazister, ockupera hus, underlätta plankning, osv. Många medlemmar är aktiva i husockupationsrörelsen i Lund, många är aktiva i Lundabor mot rasism, vi har gjort en film som finns på YouTube om hur du ska förbereda dig inför och uppföra dig på större aktioner, några jobbar med att hjälpa till att driva bokcaféet India Däck, några är aktiva i Smålands Nation och en hel del annat. 🙂


   
SvaraCitera

Askan i elden NY:

Nej och skit du i det i framtiden.

Ok, kanske inte ska hitta på organisationer som inte finns? Blir jobbigt när folk undrar vad det är.


   
SvaraCitera

ung vänster[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

studiecirklar

hmm..dessa studiecirklar, är dom verkligen så lyckade? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roadtripemo:

ung vänster

haha fick en liten snabb chock när man fick se ung vänster i samband med kissie 😛

men ung vänster alltså, i vilken stad? 🙂


   
SvaraCitera

räker äter man:

men ung vänster alltså, i vilken stad? 🙂

dalarna.

räker äter man:

haha fick en liten snabb chock när man fick se ung vänster i samband med kissie

[blush]


   
SvaraCitera

räker äter man:

hmm..dessa studiecirklar, är dom verkligen så lyckade? 😛

Hur menar du? [crazy]


   
SvaraCitera

funderar på att gå med i fi:s[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Hur menar du?

jag menar gör man något vettigt under dessa studiecirklar, eller är det bara flummigt? 😛

Roadtripemo:

dalarna.

är ni många som är aktiva där uppe?


   
SvaraCitera

räker äter man:

jag menar gör man något vettigt under dessa studiecirklar, eller är det bara flummigt?

Jadå, vi har haft jättebra studiecirklar. Har lärt mig en hel del. De är särskilt bra när man är ny. 🙂

Kräver ju dock att man har bra strukturer på det hela, nån form av ordförande/moderator är t.ex. viktigt. Sen kan det vara bra att ha diskussionsfrågor förberedda så man har något konkret att rikta in sig på.


   
SvaraCitera

Jag har precis blivit medlem i LUF(liberala ungdomsförbundet) och tänker självklart bli aktiv[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jadå, vi har haft jättebra studiecirklar. Har lärt mig en hel del. De är särskilt bra när man är ny. 🙂

Det låter ju bara som något positivt :), blev nämligen inbjuden till ett så kallat "möte" för ett tag sen, men blev osäker på om jag skulle gå.


   
SvaraCitera