Aviseringar
Rensa alla

Nån som kan iPhone?


Ämnesstartare

Jag har en iPhone 5s. Men när jag ska kolla på mina bilder börjar det liksom "ladda" när jag trycker på en specifik bild, och om jag inte har internet tar detta jättelång tid och bilden är väldigt suddig fram tills att det laddat klart. Samma sak med videos fast dom inte startar... Ingen av mina vänner har detta problemet så jag fattar inte vad jag har gjort för fel... Jag har ändrat inställningar osv med inget funkar. Och jag tänker inte köpa ny mobil om nån hade tänkt skriva det nu...


   
Citera

Köp en gammal mobil


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker inte skaffa en annan mobil än den jag har. Har du inget annat tips, kan du tagga härifrån. BYYYE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Köp en gammal mobil

Jag tänker inte skaffa en annan mobil än den jag har. Har du inget annat tips, kan du tagga härifrån. BYYYE


   
SvaraCitera

Om det är din egna kamerarulle du pratar om behöver man ju inte ens internet, Borde funka ändå. Om du inte har uppdaterat till nästa iOS borde du göra det. iPhones blir jävligt sega om man inte uppdaterar de då och då. 


   
SvaraCitera
sies
 sies

Hur länge har du haft din iPhone och när började det ladda sådär? 

Testa stänga av iCloud för Bilder i Inställningar, alltså iCloud-bildbibliotek, bildström och iCloud-bilddelning. 

iCloud inställningar hittar du i Inställningar(Kugghjulet) > iCloud > Bilder. 

Inte 100% att det hjälper, men kan lika gärna försöka. Glad


   
SvaraCitera

Om bilderna är suddiga när du inte har internet så är det för att de ligger på icloud och inte på telefonens minne. Då visas bara en liten lågupplöst förhandsvisningsbild. Stäng av icloud eller lägg bara över bilderna till telefonen. Fördelen med icloud ä att det inte tar upp delar av ditt minne på telefonen


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda:

Har du inget annat tips, kan du tagga härifrån. BYYYE

Why you gotta be so ruude? 


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda:

Jag tänker inte skaffa en annan mobil än den jag har. Har du inget annat tips, kan du tagga härifrån. BYYYE

ööh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Om bilderna är suddiga när du inte har internet så är det för att de ligger på icloud och inte på telefonens minne. Då visas bara en liten lågupplöst förhandsvisningsbild. Stäng av icloud eller lägg bara över bilderna till telefonen. Fördelen med icloud ä att det inte tar upp delar av ditt minne på telefonen

Okej men hur lägger jag över bilderna till mobilen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sies:
Hur länge har du haft din iPhone och när började det ladda sådär? 

Testa stänga av iCloud för Bilder i Inställningar, alltså iCloud-bildbibliotek, bildström och iCloud-bilddelning. 

iCloud inställningar hittar du i Inställningar(Kugghjulet) > iCloud > Bilder. 

Inte 100% att det hjälper, men kan lika gärna försöka. Glad

Jag fick min mobil julen 2014


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonym001:
Om det är din egna kamerarulle du pratar om behöver man ju inte ens internet, Borde funka ändå. Om du inte har uppdaterat till nästa iOS borde du göra det. iPhones blir jävligt sega om man inte uppdaterar de då och då. 

Uppdaterade senast för ca 2 veckor sen och det finns inga nya uppdateringar att göra


   
SvaraCitera

JagOchMinPanda:

Uppdaterade senast för ca 2 veckor sen och det finns inga nya uppdateringar att göra

Då får du kolla med de du köpte mobilen från eller lämna den på reparation. 


   
SvaraCitera