Aviseringar
Rensa alla

Nån som testat 5:2-dieten?


penja
Ämnesstartare

Berätta om era erfarenheter! 

Jag tycker det är jobbigt att gå och handla mat, samt dyrt att äta riktiga måltider varje dag. Eftersom en lite mer slimmad kropp inte skulle vara helt fel tänkte jag att 5:2 kanske vore nått för mig? 

Berätta allt ni vet, har hört eller tror om denna diet. Hur kombinerar man det bäst med träning? Tips på vad man kan äta under de dagar man ska äta kalorisnålt? 


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

I mitt tycke är 5:2 typ självmisshandel. Ledsen


   
SvaraCitera

Skulle säga att LCHF är bättre och godare


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

time:
I mitt tycke är 5:2 typ självmisshandel. Ledsen

för att man är hungrig 2 dagar eller för att det på nått vis skadar kroppen?

sofflizz:
Skulle säga att LCHF är bättre och godare

vad är bättre med det? 
äter du det? 


   
SvaraCitera

penja:

vad är bättre med det? 
äter du det? 

Äter normalt, är mätt längre och minskat sockersug. När mamma höll på med det brukade jag äta ibland. Äter inte lika mycket godis och stuff för att det är för sött


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

sofflizz:

Äter normalt, är mätt längre och minskat sockersug. När mamma höll på med det brukade jag äta ibland. Äter inte lika mycket godis och stuff för att det är för sött

min syster äter lchf och är väldigt engagerad. hon tränar även väldigt flitigt. det funkar för henne, men jag tror inte hon skulle kunna klara av att äta nästan ingenting vissa dagar. däremot är hon som sagt superengagerad i träningen. jag är sämre på att lyckas träna men bättre på att hålla igen på matfronten. tänker att 5:2 kanske skulle passa mig, men jag vet inte riktigt. 


   
SvaraCitera

Har för mig att jag såg något program där det talades om att 5:2 är ren bull men sen vet man ju knappt om man kan tro på något man hör nu för tiden, tycker "de" hela tiden hittar nya sätt att gå ner i vikt på och allting är nya sensationer. Men, det gäller att hitta vad som passar en själv, själv tycker jag att paleo är vettigt, det är samma kost som på stenåldern och man slipper svälta. 


   
SvaraCitera

penja:

min syster äter lchf och är väldigt engagerad. hon tränar även väldigt flitigt. det funkar för henne, men jag tror inte hon skulle kunna klara av att äta nästan ingenting vissa dagar. däremot är hon som sagt superengagerad i träningen. jag är sämre på att lyckas träna men bättre på att hålla igen på matfronten. tänker att 5:2 kanske skulle passa mig, men jag vet inte riktigt. 

Mamma tränar nästan ingenting heller. Det har inte jag heller under halvåret och bullen har blivit mindre


   
SvaraCitera

penja:

min syster äter lchf och är väldigt engagerad. hon tränar även väldigt flitigt. det funkar för henne, men jag tror inte hon skulle kunna klara av att äta nästan ingenting vissa dagar. däremot är hon som sagt superengagerad i träningen. jag är sämre på att lyckas träna men bättre på att hålla igen på matfronten. tänker att 5:2 kanske skulle passa mig, men jag vet inte riktigt. 

Mamma tränar nästan ingenting heller. Det har inte jag heller under halvåret och bullen har blivit mindre


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

FruLiten:
Har för mig att jag såg något program där det talades om att 5:2 är ren bull men sen vet man ju knappt om man kan tro på något man hör nu för tiden, tycker "de" hela tiden hittar nya sätt att gå ner i vikt på och allting är nya sensationer. Men, det gäller att hitta vad som passar en själv, själv tycker jag att paleo är vettigt, det är samma kost som på stenåldern och man slipper svälta. 

känns som om det finns folk som talar både för och emot gällande alla dessa metoder att käka på.  stenålderskost har pappa snackat om rätt mycket, han tycker det verkar vettigt. just nu äter han ungefär 5:2. vet faktiskt inte varför han inte bytt till paleo (antar att det är det han snackat om i alla fall, visste ej att det hette så), kanske är det krångligare på nått vis?
har du någon erfarenhet av det?


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

sofflizz:

Mamma tränar nästan ingenting heller. Det har inte jag heller under halvåret och bullen har blivit mindre

hur har det gått för din mamma då?
känns som det är just vid träning man behöver alla den protein som lchf ger. samtidigt finns det mycket god lchf-mat. fast jag äter rätt ofta vegetariskt också, och det är lite svårt om man ska äta lchf. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

orkar man kombinera aktiv träning med 5:2, eller är man för seg för att träna under de dagar man käkar mindre?


   
SvaraCitera

penja:

hur har det gått för din mamma då?
känns som det är just vid träning man behöver alla den protein som lchf ger. samtidigt finns det mycket god lchf-mat. fast jag äter rätt ofta vegetariskt också, och det är lite svårt om man ska äta lchf. 

Hon gick ner flera kilon men sen blev det jul och fanns nästan ingenting som hon kunde äta så hon sluta. En annan i byn vet inte hur mycket hon gick ner men hon var väldigt rund förut och nu är hon jätte smal, gick säkert ner 15+


   
SvaraCitera

Kroppen tar bara till de protein de behöver, resten blir fett


   
SvaraCitera

time:
I mitt tycke är 5:2 typ självmisshandel. Ledsen

Tycker så. 


   
SvaraCitera