Aviseringar
Rensa alla

Nån som vet nåt bra mot finnar?


Ämnesstartare

Hej 🙂
Jag skulle jätte gärna vilja ha lite tips på saker mot finnar. Har ganska mycket, inte acne men man kan verkligen säga att jag har mest i klassen om ni förstår vad jag menar.

Är det nån som har något tips på typ en "huskur" eller nåt. Har hört att det är bra med citron i ansiktet fast tja... jag har inte provat... än...

Fast om det är nån som har något bra tips på nån salva eller tvål eller nåt så skriv gärna det också.

Tack i förhand 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

byt ut läsk/saft mot vatten och undvik socker


   
SvaraCitera

stressa inte och sov ordentligt


   
SvaraCitera

Mineral smink är super, täcker och förbättrar huden. Sen kan jag rekomendera rosenseriens hudvårdsprodukter dom funkar super.

Sen är det ju basic stuff som ha inte smink när du tränar, tvätta ansiktet morgon och kväll osv


   
SvaraCitera

minimojen:

Mineral smink är super, täcker och förbättrar huden.

tror huden mår ännu bättre utan smink


   
SvaraCitera

ACO cover stick funkar bra mot enstaka finnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

stressa inte och sov ordentligt

Påverkar det vekligen så mycket? För om det gör det så kan ja förstå att jag har mycket finnar. Värst är väl det där med sömnen då antar jag. Jag sover ju knappt nåt. Inte för att jag stannar uppe hela natten för att jag vill det men kan helt enkelt inte sova. Tänker för mycket på allt annat. Tja ni kan ju läsa i min blogg om ni vill...


   
SvaraCitera

Zillan:

Påverkar det vekligen så mycket?

jag vet faktiskt inte, men man ser ju friskare ut om man sover ordentligt iaf [cute]


   
SvaraCitera

Medicin.


   
SvaraCitera

Tvätta ansiktet 2 gånger om dan.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man ser ju friskare ut om man sover ordentligt

Jo, det är väl klart...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det enda som funkat för mig var OCM (oil cleansing method)[y] funkar super! Dock blir huden först liter mer oren eftersom all smuts kommer ut men efter det blir huden perfekt.

http://www.theoilcleansingmethod.com/


   
SvaraCitera

Zillan:

Har ganska mycket, inte acne

Finnar är väl acne? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

huden mår ännu bättre utan smink

Angående huskur så har jag faktiskt testat med citron men då använde jag även salt. Pressade alltså en citron och hällde sedan i lagom mycket salt sedan la jag allting i ansiktet med hjälp av bomull precis innan jag skulle lägga mig och tvättade sedan bort det morgonen därpå.
Citron bleker och salt dödar bakterier har jag hört, har en kompis som hade acne/grovt mycket finnar som använde sig utav denna huskur i 30 dagar, sedan var hon helt finnfri. Unbelievable.

Jag gjorde detta dock i bara 3 dagar (för att jag var för lat för att göra detta varje kväll efter att jag hade borstat tänderna) men märkte skillnad efter första natten, vaknade upp med babylena kinder [smile]

Men jag varnar dig, ANVÄND INTE BARA CITRON!!! Det kommer svida som in i helvete, det gjorde det för mig då jag inte orkade ha salt men konstigt nog så kändes det ingenting med salt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Finnar är väl acne?

Jo iförsig, men med det menar jag att jag inte har så jätte allvarligt. Jag menar, typ alla får ju finnar men det finns ju vissa som lider av acne hela livet alltså så det är mer utav en "sjukdom" eller hur jag nu ska förklara det, som har riktigt allvarliga problem och väldigt mycket. Visst mina besvärar mig men de går ju liksom att dölja ganska bra med smink, det går ju inte om man har jätte mycket det syns ju ändå. Fast du har ju rätt, finnar är ju en lättvariant av acne...


   
SvaraCitera