Aviseringar
Rensa alla

Nån som vet nåt bra mot finnar?


Ämnesstartare

cassaaandra00:

Pressade alltså en citron och hällde sedan i lagom mycket salt sedan la jag allting i ansiktet med hjälp av bomull precis innan jag skulle lägga mig och tvättade sedan bort det morgonen därpå.

Jag ska verkligen prova det 🙂 Men du, vad tror du om färdigpressad citron? Tror du det kan funka också? För vi har typ en flaska hemma och det är ju mycket enklare att fixa då istället för att pressa en citron typ varje kväll...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zillan:

Jag ska verkligen prova det 🙂

Gör det [smile] Jag kan inte direkt garantera dig något då det fungerar olika på alla men du har nog inte så mycket att förlora, utom en citron satt säga [wink]

Zillan:

Men du, vad tror du om färdigpressad citron? Tror du det kan funka också?

Hm, nej faktiskt inte. Nu vet jag inte direkt vad som finns i färdigpressad citron men säkerligen konstgjorda ämnen ..

Zillan:

mycket enklare att fixa då istället för att pressa en citron typ varje kväll...

Jo det är sant men det är värt det, vet inte riktigt hur det är med färdigpressad citron. Läs innehållet på den [smile]


   
SvaraCitera

minimojen:

Mineral smink är super, täcker och förbättrar huden. Sen

Mineralsmink är bland det värsta smink man kan ha. Så rekommenderar inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cassaaandra00:

Nu vet jag inte direkt vad som finns i färdigpressad citron men säkerligen konstgjorda ämnen

Aaa jo, jag kom på det också... Men ja somsagt det är ju inte så jätte jobbigt att pressa en citron. Det tar ju inte så lång tid precis [wink] Ska verkligen prova det. Fast inte blir det idag för vi har ingen citron...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Mineralsmink är bland det värsta smink man kan ha.

Varför det? [surprised]

Zillan:

Men ja somsagt det är ju inte så jätte jobbigt att pressa en citron. Det tar ju inte så lång tid precis

haha nej precis [smile]

Zillan:

Ska verkligen prova det

Gör det och berätta gärna hur det gick för dig [smile]

Zillan:

Fast inte blir det idag för vi har ingen citron...

okej vad synd men jag tror inte att du har så värst brottom, finns alltid en morgondag [wink]


   
SvaraCitera

ta roaccutan


   
SvaraCitera

Tula:

Mineralsmink är bland det värsta smink man kan ha. Så rekommenderar inte!

Jag har aldrig stött på någon som inte tyckt det [surprised] du är den första.


   
SvaraCitera

minimojen:

Jag har aldrig stött på någon som inte tyckt det [surprised] du är den första.

Det handlar absolut inte om vad jag personligen tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga annars på Apoteket, dom kan allt om det där. Om inte annat att fråga din läkare så kan han/hon ge dig någon som fungerar super!
Själv använder jag Dalacin (Kutan lösning, inte tabletter) och det fungerar jätte bra.
Saken är att det ska vara bakteriedödande, som tex en citron [bigsmile]

Och varför citon blandningen inte gör ont med salt i är för att saltet är basisk och det är motsatsen till citronens surhet 😀


   
SvaraCitera

Tula:

Det handlar absolut inte om vad jag personligen tycker.

Vart har du fått det ifrån då? Jag har bara hört bra om mineral smink och har även bara bra erfarenheter av det. Mineralsmink innehåller ju ämnen som hjälper huden att bli finare och täpper inte igen porerna som annat smink gör


   
SvaraCitera

minimojen:

Vart har du fått det ifrån då? Jag har bara hört bra om mineral smink och har även bara bra erfarenheter av det. Mineralsmink innehåller ju ämnen som hjälper huden att bli finare och täpper inte igen porerna som annat smink gör

Mineralsmink innehåller kristaller som täpper till porerna ännu mera än vanligt smink.


   
SvaraCitera

Tula:

Mineralsmink innehåller kristaller som täpper till porerna ännu mera än vanligt smink.

gör det? Jag har iaf upplöevt att min hy blivit bättre när jag använder mineralsmink dagligen och har även vänner och bekanta som upplevt desamma. Kanske beroe der på vilket mineralsmink man använder?


   
SvaraCitera

minimojen:

Kanske beroe der på vilket mineralsmink man använder?

Ingen aning. Vet bara att många hudspeciallister varnar för just kristallerna.


   
SvaraCitera

Tula:

Ingen aning. Vet bara att många hudspeciallister varnar för just kristallerna.

ok.
Jag har tre olika minreal foundation (elr ja en är en hudkräm o faoundation i ett) och bara en av dom hade innehållsförtäckning och det verkar inte innehålla några kristaller iaf, men det är den som är hudkräm och foundation i ett.


   
SvaraCitera