Aviseringar
Rensa alla

Narkotika i skolan


Ämnesstartare

Hej! Håller på med ett projektarbete med mål att man ska börja undervisa om narkotika i tidig ålder, nian. Jag ska föreläsa för ett par nior och försöker komma på dilemman angående narkotika som man kan diskutera. Någon som har något vettigt tips?

Ex. Din bästa kompis röker på och det börjar gå överstyr. Han säger att allt är under kontroll. Skulle du säga till hans föräldrar?


   
Citera

ta upp hur skolan och samhället sprider propaganda om lätta drogers negativa effekter


   
SvaraCitera

fastthink:

Ex. Din bästa kompis röker på och det börjar gå överstyr. Han säger att allt är under kontroll. Skulle du säga till hans föräldrar?

fuck off [crazy]


   
SvaraCitera

fastthink:

ej! Håller på med ett projektarbete med mål att man ska börja undervisa om narkotika i tidig ålder, nian.

Gör man ju redan!? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Gör man ju redan!?

ja men ganska lite, ge mig tips plz :)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ta upp hur skolan och samhället sprider propaganda om lätta drogers negativa effekter

haha men det är ju sant att det inte finns några "Lätta droger" plus vilken propaganda ser du hos lärare? tror inte detr skulle passa om jag skulle säga att det va bra

Sen var det diskussionsfrågor jag var ute efter:)


   
SvaraCitera

fastthink:

Ex. Din bästa kompis röker på och det börjar gå överstyr. Han säger att allt är under kontroll. Skulle du säga till hans föräldrar?

Du vill uppmuntra till droger i en liten skala alltså? [smile]


   
SvaraCitera

S3ON:

Du vill uppmuntra till droger i en liten skala alltså? [smile]

Var fick du det ifrån?


   
SvaraCitera

isola:

Var fick du det ifrån?

Min hjärna? [shake]


   
SvaraCitera

S3ON:

Min hjärna? [shake]

I hans text.


   
SvaraCitera

isola:

I hans text.

S3ON:

Din bästa kompis röker på och det börjar gå överstyr. Han säger att allt är under kontroll. Skulle du säga till hans föräldrar?

Han får det att låta som att det är helt okej såvida det inte går till "överstyr". [sad]


   
SvaraCitera

S3ON:

an får det att låta som att det är helt okej såvida det inte går till "överstyr". [sad]

Okej och okej, man kan ju inte hindra sina kompisar från att göra korkade grejer.


   
SvaraCitera

isola:

man kan ju inte hindra sina kompisar från att göra korkade grejer.

Det kanske man visst kan.. [no-no]


   
SvaraCitera

S3ON:

Det kanske man visst kan.. [no-no]

Nej. Det går inte att kontrollera en annan människa om man inte låser fast den eller behärskar kunskapen att försätta dem i trans lr dyl.


   
SvaraCitera

isola:

Det går inte att kontrollera en annan människa

Ingenting är omöjligt o.s.v. Vilken planet föddes du på?


   
SvaraCitera