Aviseringar
Rensa alla

Narkotika i skolan


S3ON:

ngenting är omöjligt o.s.v. Vilken planet föddes du på?

Hur skulle det gå till menar du? Tänk lite nu.


   
SvaraCitera

fastthink:

haha men det är ju sant att det inte finns några "Lätta droger"

du är ju redan hjärntvättad så, neext [rolleyes]


   
SvaraCitera

isola:

Hur skulle det gå till menar du? Tänk lite nu.

Genom en normal diskussion kanske?


   
SvaraCitera

fastthink:

Din bästa kompis röker på och det börjar gå överstyr. Han säger att allt är under kontroll. Skulle du säga till hans föräldrar?

Röker på vad?

Mitt tips är att vara ärlig och säga som det är och att inte demonisera brukare/missbrukare.


   
SvaraCitera

Är det något det inte råder brist på i Svenska skolor så är det anti-drogpropaganda, faktum är att det är det enda som inte är underfinansierat.


   
SvaraCitera

jag fick aldrig någon antidrogundervisning i skolan
jag längtade och längtade och längtade, men den kom aldrig
sexualundervisningen var också bristfällig


   
SvaraCitera

dazed:

Är det något det inte råder brist på i Svenska skolor så är det anti-drogpropaganda, faktum är att det är det enda som inte är underfinansierat.

framtidskon:

jag fick aldrig någon antidrogundervisning i skolan

Inte jag heller! Någonsin. Fast jag besökte ett gymnasium där en fd missbrukare råkade tala för elever just då iof.

framtidskon:

sexualundervisningen var också bristfällig

Det enda sådant jag fått var en rodnande och stammande skånsk tant som visade en film med tecknade gubbar.

Fast jag visste egentligen allt redan från sju års ålder då en sexårig skolkamrat bakom en barack visade med en pinne på sig själv hur man hade sex.
Sen visade hon med barbiedockor också. Barbiedockorna blev väldigt ledsna och grät efteråt.
Stackars tjej.

S3ON:

Genom en normal diskussion kanske?

Då kallas det inte att man får någon att sluta.


   
SvaraCitera

isola:

Då kallas det inte att man får någon att sluta.

Vad kallas det då?


   
SvaraCitera

S3ON:

Vad kallas det då?

Att man diskuterar eller nämner för någon vad man anser. Du kan prata, skrika och argumentera dig blå men det tvingar inte någon att sluta med vad hen håller på med.


   
SvaraCitera

isola:

Att man diskuterar eller nämner för någon vad man anser. Du kan prata, skrika och argumentera dig blå men det tvingar inte någon att sluta med vad hen håller på med.

Kan fortfarande leda till ett direkt slut. Lyckas man få människan på "bättre tankar" så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Är det något det inte råder brist på i Svenska skolor så är det anti-drogpropaganda, faktum är att det är det enda som inte är underfinansierat.

Aldrig fick jag drogundervisning och tror många andra håller med.
En missbrukare på tio år úngefär.

S3ON:

Han får det att låta som att det är helt okej såvida det inte går till "överstyr".

nEJ, det jag menar är húr man skulle agera. Skulle man svika sin bästa vän eller inte, jag håller på att man ska svika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Är det något det inte råder brist på i Svenska skolor så är det anti-drogpropaganda, faktum är att det är det enda som inte är underfinansierat.

Aldrig fick jag drogundervisning och tror många andra håller med.
En missbrukare på tio år úngefär.

S3ON:

Han får det att låta som att det är helt okej såvida det inte går till "överstyr".

nEJ, det jag menar är húr man skulle agera. Skulle man svika sin bästa vän eller inte, jag håller på att man ska svika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Röker på vad?Mitt tips är att vara ärlig och säga som det är och att inte demonisera brukare/missbrukare.

Marijuana. Hur menar du? Att jag inte ska säga för mycket negativt? Finns nästan bara negativt att säga i längden. Frågan är hur jag ska skapa en bra diskussion med att inte vara för eller emot liksom om du fattar.


   
SvaraCitera

fastthink:

Marijuana. Hur menar du?

Hur går det "överstyr" med marijuana om man får fråga?

fastthink:

Finns nästan bara negativt att säga i längden.

Som med det mesta här i världen.


   
SvaraCitera

Orka drogdebattera med en 14åring?


   
SvaraCitera