Aviseringar
Rensa alla

nåt har jag väl...


Ämnesstartare

jag är smal och underviktig (har ett BMI på 17.9), men oavsätt hur mycket jag äter så går jag inte upp ett kilo! jag är verkligen ett matvrak och de finns det inget som kan ändra på. jag äter allt möjligt! nyttig mat som onyttig mat. (kärlek till McDonalds) men ändå väger jag som jag gör! jag har ingen aning om var all fett och allt sånt där tar vägen!

Jag tränar, de gör jag men inte så pass mycket så att all den mat jag äter ska komma bort. jag har 2 träningar i veckan + seriespel. jag spelar squash som är en ganska intensiv och explosiv sport.

jag har grubblat på de här ett tag men har kommit till underfund med att jag kanske har för bra ämnesomsättning? om de är möjligt?

4 frågor som jag vill att ni ska svara på och jag är så tacksam för era svar (förutom de negativa)

1. Hur f*n ska jag kunna komma upp till normalvikt!?
2. Ska jag sluta träna? är det de som är grejen?
3. Kan man ha "för bra ämnesomsättning"?
4. Är detta en ätstörning? (isåfall vad heter den?)

snälla hjälp mig, vill gå upp i vikt!!


   
Citera

Nä, jag skulle inte kalla det för ätstörning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bluff:

Nä, jag skulle inte kalla det för ätstörning.

vad skulle du kalla det då?


   
SvaraCitera

hur länge har du ätit "mycket"?

och nej man kan nog inte ha för bra ämnesomsättning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Craigan:

hur länge har du ätit "mycket"?

de 3 senaste åren har jag börjat äta mer och mer! mina syskon tycker jag ska äta mindre haha.

men kom på en till sak. jag har inte riktigt känt mig jätte mätt på länge. utan har alltid varit lite småsugen på något jämt.


   
SvaraCitera

finnsisjön:

men kom på en till sak. jag har inte riktigt känt mig jätte mätt på länge. utan har alltid varit lite småsugen på något jämt.

hmm, binnikemask?[wink]


   
SvaraCitera

P17 [rolleyes]

Det är så i tonåren. Finns ingen anledning för dig att vilja gå upp i vikt om du inte känner att du verkligen behöver. Käka det du vill käka, träna så mycket du vill och se bara till att du mår bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Craigan:

hmm, binnikemask?

åh fy! [chocked] där sa du nåt!
de hoppas jag verkligen inte! de får jag ta och kolla upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det är så i tonåren. Finns ingen anledning för dig att vilja gå upp i vikt om du inte känner att du verkligen behöver. Käka det du vill käka, träna så mycket du vill och se bara till att du mår bra

okej, så jag behöver inte oroa mig för, t.ex binnikermask som Craigan sa?

när jag läste de du skrev kände jag en lättnad! vet inte varför men 🙂


   
SvaraCitera

finnsisjön:

okej, så jag behöver inte oroa mig för, t.ex binnikermask som Craigan sa?

inte enligt statistiken^^ skulle bli högst förvånad om du hade det, lyssna inte på mig lyssna på mawns istället! haha


   
SvaraCitera

finnsisjön:

okej, så jag behöver inte oroa mig för, t.ex binnikermask som Craigan sa?

Såvida du inte varit i typ, Afrika eller Kina så bör du inte oroa dig så mycket. Om du däremot börjar gå ner i vikt så borde du kolla upp det. 17.9 är ju ändå inte såååå långt ifrån normalvikt, åtminstone inte ohälsosamt långt [smile]


   
SvaraCitera

Jag såg en bok på ica igår som hette "Gå upp hälsosamt i vikt" eller någonting sådant. Jag vet inte vad det är men den kanske du kan kolla in[rolleyes]


   
SvaraCitera

har exakt samma men så länge man inte har äs så kvittar det ju 17,9 är ju inte precis livshotande[cute]


   
SvaraCitera

finnsisjön:

snälla hjälp mig, vill gå upp i vikt!!

Bulka?

Jag har också väldigt hög metabolism, men alldeles oavsett är det omöjligt att inte gå upp i vikt om ens kaloriintag överstiger kaloriförbränningen. En normal kille som växer ska få i sig 2500-3000 kalorier om dagen. Om du tar i beaktning att du tränar också och på så sätt bränner mer kan du säkert själv räkna ut ungefär hur mycket du bör sätta i dig för att ligga på plus. Sen skulle jag förstås rekommendera att du gör något av det där extra energiintaget istället för att bara låta det lägga sig som fett. Om du alltid har ett litet plus på kalorier så är du på god väg (tillsammans med en i övrigt balanserad kost, förstås) att skapa en god anabol miljö, vilket i praktiken innebär att du kommer att få lättare att lägga på dig muskler. Eller vill du bara ha fettvikt? [tard]


   
SvaraCitera

Vad väger du förresten och hur lång är du?


   
SvaraCitera