Aviseringar
Rensa alla

nåt har jag väl...


Du är bara 0,1 under originalvikt, kan äta vad du vill, någon aning om vilken härlig sits du sitter i?


   
SvaraCitera
loita

finnsisjön:

Bluff: Nä, jag skulle inte kalla det för ätstörning.

vad skulle du kalla det då?

j'vla tur [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

Eller vill du bara ha fettvikt?

nej nej de vill jag ju absolut inte. men jag tycker liksom att någonting borde hända med min vikt iaf...
du frågade även hur lång jag är och vad jag väger. jag är 177 lång och väger 56kg.

Harpyja:

Jag såg en bok på ica igår som hette "Gå upp hälsosamt i vikt"

det kanske är värt att kolla upp. tack!

Pocky:

Du är bara 0,1 under originalvikt, kan äta vad du vill, någon aning om vilken härlig sits du sitter i?

19 är normal BMI. så det är 1,1 under. visst jag kan smälla i mig vad jag vill men jag anser verkligen inte att det är en härlig sits. jag kan inte bygga på mig alls. vilket jag behöver! allt jag äter... bara försvinner på nåt vis. de är hemskt! och jag tycker fan att det är läskigt!


   
SvaraCitera

finnsisjön:

19

Jag har 22. Det var normalt när jag kollade :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag har 22. Det var normalt när jag kollade :S

menar att 19 är minimum för normal.[cute]


   
SvaraCitera

finnsisjön:

menar att 19 är minimum för normal

Mjo såg det nu.


   
SvaraCitera

finnsisjön:

19 är normal BMI. så det är 1,1 under. visst jag kan smälla i mig vad jag vill men jag anser verkligen inte att det är en härlig sits. jag kan inte bygga på mig alls. vilket jag behöver! allt jag äter... bara försvinner på nåt vis. de är hemskt! och jag tycker fan att det är läskigt!

Nej, på de flesta ställerna är det 18-18,5.
Men du har det väl ändå inte så illa?
-pekar på mig själv-
15,6 här~[blush]


   
SvaraCitera

Pocky:

Nej, på de flesta ställerna är det 18-18,5.

Det är för tjejer:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pocky:

Nej, på de flesta ställerna är det 18-18,5.

säger som fjeak, det är för tjejer.


   
SvaraCitera

Att gå upp i vikt genom att äta är väl det mest meningslösa man kan göra..?
Träna istället, bulka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Att gå upp i vikt genom att äta är väl det mest meningslösa man kan göra..?
Träna istället, bulka.

träna på gym gör jag. men snälla. jag har aldrig förstått vad bulka är. kan du berätta? kanske vore nåt..


   
SvaraCitera

finnsisjön:

träna på gym gör jag. men snälla. jag har aldrig förstått vad bulka är. kan du berätta? kanske vore nåt..

Äh, om du redan tränar borde du gå upp i vikt, helt säkert.

Bulka är när man får i sig mer energi än vad man omsätter..
En man behöver runt 2500 kcal eller mer om dagen (är inte säker) och det beror förstås på din storlek, men då äter du helt enkelt mer än så, i samband med träning då förstås.
Då kommer du garanterat se resultat.


   
SvaraCitera

finnsisjön:

Är detta en ätstörning? (isåfall vad heter den?)

Ät nyttigt men MER; KVANTITET IS THE SHIT!


   
SvaraCitera

1. Hur f*n ska jag kunna komma upp till normalvikt!?
Det är väldigt klurigt det där! Vissa är helt enkelt bara så, hur ser dina föräldrar ut? Det kan ju vara ärftligt, att du har ärvt din kroppstyp från dem. Börja bygga upp muskler, ät mycket protein och ät nyttigt! Många säger alltid att man ska trycka i sig skräpmat men det är helt fel eftersom det inte är bra för kroppen alls.
2. Ska jag sluta träna? är det de som är grejen?
Nej, dock kan det finnas andra träningssätt. Som att gymma, eller något som ökar muskelmassan.
3. Kan man ha "för bra ämnesomsättning"?
För bra och för bra, men alla har olika ämnesomsättning och det kan vara väldigt låg eller väldigt hög!
4. Är detta en ätstörning? (isåfall vad heter den?)
Det är absolut inte en ätstörning, sålänge det inte sitter i ditt psyke så är det inte kopplat till det alls.


   
SvaraCitera

många har det så, var glad för det, du blir ändå fet när du blir gammal^^


   
SvaraCitera