Aviseringar
Rensa alla

nationalafton i hallsberg


Ämnesstartare

imorrn firar vi nationalafton för sjunde året, och jag kommer befinna mig i hallsberg. då jag inte känner en jävel i hallsberg så är det måttlogt underhållande, vilket är synd med tanke på att nationalafton är nästa stora högtid. jag vet dock att det bor umare i trakterna. i stället för att skicka creepy pm så skriver jag därför en tråd om det.

nationalafton, imorgon 5 juni, runt hallsberg/örebro. vilka är på parkfylla eller dylikt?


   
Citera
Ämnesstartare

men kom igen, gnällbältesbor. visa lite kvasinationalism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nationalafton var en av de smartaste saker jag hört om faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är förmodligen på, om det hålls i örebro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Nationalafton var en av de smartaste saker jag hört om faktiskt.

alltid när man utser en tidigare ointressant högtidsdag till allmän helgdag så leder det till att nämnda dag blir ännu mer ointressant, vad det däremot resulterar i är att man inför en afton som folk kan fira medelst alkohol och annat roligt, då de är lediga dagen därpå. tänk efter. julafton, nyårsafton, midsommarafton, osv. det relevanta för firande är inte om man är ledig under dagen, utan om man är ledig dagen därpå. hade man verkligen velat att folk skulle fira nationaldagen på traditionellt svenskt vis så hade man infört svenska flaggans annandag som helgdag.

Jungman Jansson:

Är förmodligen på, om det hålls i örebro

ska kolla upp vad det kostar att ta sig dit, borde vara överkomligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ska kolla upp vad det kostar att ta sig dit, borde vara överkomligt.

Inte många kronor om du köper ett rabattkort med länstrafiken, funkar att köpa biljett till tåg i bergslagens tåglinje med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

alltid när m

sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska visst på förfest hos vänner i örebro och sedan ut på nattklubben satin som har halva priset på öl kvällen till ära, um:are är välkomna att deltaga, skicka ett sms eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ååh, ska ut med jobbarkompisar i örebro imorn på "tjejkväll" [sad]

MEN JAG HAR DITT NUMMER SPARF
SMSAR LR RINGER OM MIN TJEJKVÄLL SLUTAR TIDIGT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jungman Jansson:

Inte många kronor om du köper ett rabattkort med länstrafiken, funkar att köpa biljett till tåg i bergslagens tåglinje med.

nej, såg det, 52 tror jag var det billigaste. det är helt överkomligt.

Jungman Jansson:

ska visst på förfest hos vänner i örebro och sedan ut på nattklubben satin som har halva priset på öl kvällen till ära, um:are är välkomna att deltaga, skicka ett sms eller så.

hm, låter inte helt avskyvärt. kanske. fast dricker ej öl. men de kanske har billigt vin också.

tror dock inte att jag har ditt nummer.

enhimmelskdrog:

men ååh, ska ut med jobbarkompisar i örebro imorn på "tjejkväll" [sad]

"tjejkväll" är ett annat ord för att supa sig kalasfull på rosévin, va?

enhimmelskdrog:

MEN JAG HAR DITT NUMMER SPARF
SMSAR LR RINGER OM MIN TJEJKVÄLL SLUTAR TIDIGT

gör det.

samt, ni två, vilken tid bör jag dra mig till örebro? har ingen koll på något häromkring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

"tjejkväll" är ett annat ord för att supa sig kalasfull på rosévin, va?

den ena är nykterist och en annan ska upp tidigt på onsdag morgon så nä, vi ska nog bara käka nånstans!

Leijonsparf:

vilken tid bör jag dra mig till örebro?

beror ju på vad du ska göra. klubbar öppnar 21 och stänger 02. fast vet iofs inte hur tisdagsnattlivet brukar se ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

hm, låter inte helt avskyvärt. kanske. fast dricker ej öl. men de kanske har billigt vin också

Förmodligen inte helt billigt

Leijonsparf:

tror dock inte att jag har ditt nummer.

0704597963


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men de kanske har billigt vin också.

tror jag pröjsade 65 kr eller så för ett glas rosé på satin, vet ej om du tycker det är billigt eller ej


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

hade man verkligen velat att folk skulle fira nationaldagen på traditionellt svenskt vis så hade man infört svenska flaggans annandag som helgdag.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

den ena är nykterist och en annan ska upp tidigt på onsdag morgon så nä, vi ska nog bara käka nånstans!

låter problematiskt.

enhimmelskdrog:

beror ju på vad du ska göra. klubbar öppnar 21 och stänger 02. fast vet iofs inte hur tisdagsnattlivet brukar se ut.

får se hur transporter tillbaks går, av allt att döma kommer jag ju inte bli nog full för att utan problem kunna däcka på en parkbänk i sedvanlig ordning.

Jungman Jansson:

Förmodligen inte helt billigt

enhimmelskdrog:

65 kr

verkar onekligen obilligt. å andra sidan är det väl gayskatt på rosé också.

Jungman Jansson:

0704597963

då hör jag av mig om jag inte konstaterar att kvällen som helhet skulle bli omotiverat dyr. men det är ju i princip obligatoriskt att fira nationalafton, för att sprida seden.

enhimmelskdrog:

tror jag pröjsade 65 kr eller så för ett glas rosé på satin

då är man rätt desperat efter rosa vin.

Blivande_japan:

[bigsmile]

roligt men sant.


   
SvaraCitera