Aviseringar
Rensa alla

Nationalekonom och tillika invandrare sågar Sveriges massinvandring


NiklasW:

Sverigedemokraterna är som enda parti, tillsammans med vänterpartiet, emot privatiseringar.

Var får du detta ifrån? När ändrade dem det? SD har dessutom röstat som det borgerliga partiet i ekonomifrågor, och i privatiseringsfrågor.
https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/var-politik-a-till-o/
http://www.vansterekonomerna.se/artiklar/ar-sd-vanster-2

Saxat från sverigedemokraternas hemsida:
 "Bland annat vill vi återreglera järnvägen samt att vi ställer oss tveksamma till utförsäljningen av apoteken. Vi har även motsatt oss vidare utförsäljning av bland annat Vattenfall. Dock ser vi positivt på viss privatisering av sjukvård och skolor."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Var får du detta ifrån? När ändrade dem det? SD har dessutom röstat som det borgerliga partiet i ekonomifrågor, och i privatiseringsfrågor.
https://sverigedemokraterna.se/vara-asikter/var-politik-a-till-o/
http://www.vansterekonomerna.se/artiklar/ar-sd-vanster-2

Saxat från sverigedemokraternas hemsida:
 "Bland annat vill vi återreglera järnvägen samt att vi ställer oss tveksamma till utförsäljningen av apoteken. Vi har även motsatt oss vidare utförsäljning av bland annat Vattenfall. Dock ser vi positivt på viss privatisering av sjukvård och skolor."

Jag skrev fel, ber om ursäkt. Privatiseringar av skolor och sjukvård ställer nästan alla partier i riksdagen sig bakom. Det är kritiken mot de gigantiska vinsterna vi delar med vänsterpartiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi behöver många fler, så fel. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Vi behöver många fler, så fel. 

På vilket sätt behöver Sverige fler invandrare? Är inte arbetslösheten redan idag tillräckligt stor? Är inte bostadsbristen redan idag tillräckligt stor? Räcker det inte att Sverige redan idag har näst flest våldtäkter i världen? Har vi inte tillräckligt med otrygga segregerade invandringstäta förorter? Räcker inte alla de besparingar vi redan idag gjort på välfärden för att kunna financiera invandringen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

På vilket sätt behöver Sverige fler invandrare? Är inte arbetslösheten redan idag tillräckligt stor? Är inte bostadsbristen redan idag tillräckligt stor? Räcker det inte att Sverige redan idag har näst flest våldtäkter i världen? Har vi inte tillräckligt med otrygga segregerade invandringstäta förorter? Räcker inte alla de besparingar vi redan idag gjort på välfärden för att kunna financiera invandringen?

Mhm, fler ska vi bli, tillväxt är framtiden! Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Haha, att du på något sätt ser dig själv bättre lämpad till att prata ekonomi än vad en nationalekonom är säger nog mer om dig än om själva ekonomen. Lyssnade du överhuvudtaget på vad nationalekonomen hade att säga om Sveriges misslyckade invandring?

Läs det där som du skrev en gång till och tänk sedan på vad jag skrev om ekonomer. Vore det inte lite motsägelsefullt av mig att lyssna på vad en ekonom har att säga om något alls med tanke på hur jag uttryckt mig om att få ekonomer har något vettigt alls att säga om något? Jisses det är som att försöka få tag i en stol som man hela tiden springer runt för att den är i vägen. Eller nåt.

Gruvan: Privatiseringen av samhället är det största hotet

Sa aldrig något om största hotet - påpekade bara att det är fritt fram att diskutera invandring, men inte ett skit om vad privatisering har för effekt.

NiklasW: Sverigedemokraterna är som enda parti, tillsammans med vänterpartiet, emot privatiseringar.

Och därför diskuterar man hur man ska minska antalet invandrare i landet, hur man ska bevara landet för "ursvenskar", men sällan säger något om privatiseringar.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djupaste:
Fel, han är rasse.

Äger du en ordbok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: ela den här invandringsfrågan och folk som klagar på invandrare, speciellt dom som säger att dom bara kommer hit o ställer till det är på ett sätt ganska komisk. För utav alla dessa stolpskott så är det inte en enda jävel som säger någonting om privatisering. Privatisering av skolor, äldrevård och annat om hur det som privatiseras i 9 av 10 fall blir SÄMRE.

Det är lätt att uttala sig om invandring, men det där med privatisering är för komplicerat, så det är bäst att hålla käften om det.

75-90% av människorna här i världen är aldrig nöjda oavsett hur mycket pengar dom har, och detta land är inget undantag. Har man 10 miljoner så ska man ha en till. Har man 100 så ska man ha 10 till, och så vidare. Det räcker inte med att gå 10 eller 20 eller 30 miljoner vinst om året, vinsten måste hela tiden öka, så att man kan expandera och öka vinsten ännu mer och så vidare. Och eftersom vinsten är så viktig så blir det ju undermåligt när det handlar om att tjäna pengar som inte längre är något materialistiskt (exempelvis privatisering av äldrevård).

Ge invandringsfrågan en paus och diskutera hur privatisering påverkar oss i stället. Eller nej justja. DET ÄR JU PÅ TOK FÖR SVÅRT BUUHUUU

Oj oj oj, vilka fördomar. Pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djupaste: Oj oj oj, vilka fördomar.

Fördomar? Mot vad? Ekonomer? Människor överlag bara för att det ligger i människans natur att vara girig? Det är ju inte fördomar, utan the sad truth. Det är bara att kolla runt lite o tänka efter på hur det ser ut både i det här landet och resten av världen...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Fördomar? Mot vad? Ekonomer? Människor överlag bara för att det ligger i människans natur att vara girig? Det är ju inte fördomar, utan the sad truth. Det är bara att kolla runt lite o tänka efter på hur det ser ut både i det här landet och resten av världen...

Hjärta

Haha låter som en väldigt trång världssyn som antagligen är nedärvd från någon bitter förälder. Men anta du det Glatt skålande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utan invandring hade han aldrig kunnat talat klarspråk om vår invandring. Sug på den du.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Fördomar? Mot vad? Ekonomer? Människor överlag bara för att det ligger i människans natur att vara girig? Det är ju inte fördomar, utan the sad truth. Det är bara att kolla runt lite o tänka efter på hur det ser ut både i det här landet och resten av världen...

Hjärta

du har fel det är människan natur att vara altruist. hur annars tror du att företag som rödakorset och räddabarnen kan överleva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djupaste: Haha låter som en väldigt trång världssyn

Nej. Medans det finns människor kvar som har annat på hjärnan än pengar så är dom få och blir bara färre, Allt fler prioriterar pengar över så gott som allt annat. Och det kanske inte är så konstigt när i alla fall i västvärlden så är du inget utan pengar, medans ju mer pengar du har, desto mer... kan du göra. Pengar behöver inte nödvändigtvis vara förknippat med makt, men vi är helt enkelt för materialistiska av oss. Det är ett oändligt "vill ha".

djupaste: nedärvd

Fel igen. Det är inte nedärvt, utan det är åsikter som formats under dom senaste nästan 10 åren. Och medans dessa åsikter för det mesta (säg kanske till 75%) formats av olika medier, så har det även formats av egna erfarenheter samt av andra som delat med sig av sina erfarenheter och uppfattningar.

Jag behöver inte medhåll för att jag ska stå fast vid något - men det värsta är nog att jag emellanåt får medhåll gällande dessa åsikter... På ett sätt hade det känts bättre om jag inte fått det - även om jag stått fast vid mina åsikter... Vi kommer att utrota oss själva - och en av huvudanledningarna till det är våran girighet. Visst är det minst hundra år kvar tills dess, ja rent av flera hundra - fördelen med det är att människan kan ändra riktningen, men det är nog inte något som kommer att ske under våran livstid.

djupaste: .

LiberalWarrioe: .

Ge det några år, jag är redan helt säker på att minst en av er kommer att tycka att det ligger något i det - även om det inte är medhållande till fullo...

Hjärta


   
SvaraCitera

http://www.american.com/archive/2011/november/our-two-keynes-problem

här är en artikel av honom han verkar rätt smart.


   
SvaraCitera

Storchen84: Storchen84

din analys är fel om alla var ute efter enbart pengar hade ingen skänkt pengar till de fattiga. jag tror att altruism är en instinkt som människan har men det finns folk med antisociala beteende som inte har det t:ex en mobbare, politiker eller ledare för ett företag. tror du att det är en tillfällighet att många präster är pedofiler? nej det är för att de har en antisocial störning.


   
SvaraCitera