Aviseringar
Rensa alla

Nationalism vs Patriotism i Sverige


Ämnesstartare

Verkligen intressant dokumentär. Svara först EFTER ni har sett videon. Har svenskar blivit mindre eller helt opatriotiska över sitt ärvda land?


   
Citera
Ämnesstartare

Arazoid:

Har svenskar blivit mindre eller helt opatriotiska över sitt ärvda land?

Förhoppningsvis. Patriotism är efterblivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Förhoppningsvis. Patriotism är efterblivet.

Såg du hela videon? Flaggan och nationalsången representerar den genetiska och kulturella arvsmassan som byggde det här landet och har sin flertusenåriga historia här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Såg du hela videon?

Arazoid:

I dag 21:13

KingGurka:

I dag 21:15

Hur tänkte du nu Arazoid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Updaterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, vi har ett fint och bra land. Gå nu vidare med ditt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Även om de skulle vilja vara det, så är det många som anser att man är en rasist om man tycker om landet [no-no] Så det är bäst att bara inte bry sig [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

Även om de skulle vilja vara det, så är det många som anser att man är en rasist om man tycker om landet [no-no] Så det är bäst att bara inte bry sig [party]

Vi behöver en nationell revolution! Landsförrädare ska dömas till ättestupan!

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84​ttestupa

Det blågula kallar Rödingajävel! 😛


   
SvaraCitera

Svenska flaggan och svenska nationalsången har nazister i Sverige använt sig utav, ack , så många gånger. Där av är dem lite tabu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tveksamt. innan sextiotalisterna dött spelar det inte så stor roll om det nu skulle öka, särskilt inte om de har inflytande över de yngre generationerna. Vilket man ju får anta att de har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojjnes:

Svenska flaggan och svenska nationalsången har nazister i Sverige använt sig utav, ack , så många gånger. Där av är dem lite tabu.

Jag tror att du blandar ihop nynazister med patrioter och nationella svenskvänliga grupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tveksamt. innan sextiotalisterna dött spelar det inte så stor roll om det nu skulle öka, särskilt inte om de har inflytande över de yngre generationerna. Vilket man ju får anta att de har.

Grejen är att det bor så många olika folkgrupper i Sverige som identifierar sig med en annan nation och en annan kultur än den svenska. Ett land speglar sin befolkning, och ju mer mångkulturellt Sverige blir desto mindre blir Sverige just Sverige. Jag vill ha det lugna trygga svenska Sverige som inte erhållit den skamfyllda titeln som landet med nästmest våldtäkter i världen(bara en plats bakom den självständiga staten Lesotho innanför Sydafrika)! Vilka saker spelar in för att just ett land som Sverige kan bli sådan??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Jag tror att du blandar ihop nynazister med patrioter och nationella svenskvänliga grupper.

Kan bero på att de "nationella" grupperna har en tendens att heila så fort tidningarna tittar bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Kan bero på att de "nationella" grupperna har en tendens att heila så fort tidningarna tittar bort.

Något sånt har jag inte påträffat hos nationaldemokraterna, jag var på deras eftervalskonferens och det var ett ställe för gemenskap och sunda värderingar man vill bygga ett land på, familjevärderingar och fosterlandskänsla. Som Sverige förr i tiden altså innan mångkulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arazoid:

Vilka saker spelar in för att just ett land som Sverige kan bli sådan??

60 år av politisk indoktrinering och ett från allas sidor fullständigt ointresse till förändring. Det mönstret tar vare sig ett eller två decennier att bryta på demokratisk väg.


   
SvaraCitera