Aviseringar
Rensa alla

Nationella -> Inte så svårt egentligen..


Ämnesstartare

Nu har man då Svenskan avklarad, allt förutom det muntliga klart med engelskan, osv osv.

Jag har upplevt proven hitintills som rätt lätta, lite kul i och med alla varningar man fått från äldre polare och lärare.

Är det bara jag, eller är vi fler som tycker att det har varit allmänt enkelt att klara proven? [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

när jag gick i skolan tyckte jag att nationella var dom enklaste proven och jag är hyfsat dum i huvudet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Impsson:

Är det bara jag, eller är vi fler som tycker att det har varit allmänt enkelt att klara proven?

tyckte allt var lätt utom matten... Engelskan när man skulle lyssna och kryssa i saker var ganska svårt[surprised] (förra året då) x)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, de är enkla. eller, allt förutom hörövningarna i engelska är enkla, för de är alltid på så hög volym att det distar sönder, i högtalare från 30-talet och med nån jävla indier eller något som pratar en dialekt som inte ens en engelsktalande språkprofessor förstår utan att tänka efter. eller en skotte, eller något annat.

men utöver det så är det enkelt, ja. de är ju konstruerade så att i princip alla ska kunna klara dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

i högtalare från 30-talet och med nån jävla indier eller något som pratar en dialekt som inte ens en engelsktalande språkprofessor förstår utan att tänka efter. eller en skotte, eller något annat.

Måste säg att jag inte håller med där, på Indierpunkten alltså. Årets prov bestod mest utav brittisk engelska och amerikanska, inte krångligt alls att förstå. ^^

empempempemp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LOKAEFETTGOTT:

tyckte allt var lätt utom matten... Engelskan när man skulle lyssna och kryssa i saker var ganska svårt[surprised] (förra året då) x)

Vi fick göra testnationella i bland annat matte förra terminen, klarade mig bättre på det än vad jag gör annars xD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Impsson:

Måste säg att jag inte håller med där, på Indierpunkten alltså. Årets prov bestod mest utav brittisk engelska och amerikanska, inte krångligt alls att förstå. ^^

va, helt utan indier? inga australiensare eller fulla irländare heller? alla såna hörövningar som jag gjort har haft märkliga dialeker i sig. och alltid utomhus, så när någon säger något relevant så är det en buss eller något som åker förbi i 150 km/h så att man blir distraherad. jag ser på stört mycket tv-serier på engelska utan textning, men jag tror aldrig att jag lyckats få mvg på en sån hörövning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

va, helt utan indier? inga australiensare eller fulla irländare heller?

Nhopes, inga bilar, intervjuer utomhus eller någonting sådant.
Dock hade det vart myspys med lite irländska [rolleyes]
Jag har ett rätt gott öra för engelska, snackar tjock brittisk dialekt själv så, några klassen hade dock problem med provet, trots att allt språk var väldigt, VÄLDIGT rent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Impsson:

några klassen hade dock problem med provet, trots att allt språk var väldigt, VÄLDIGT rent.

då är de ju bara dåliga. förstår inte hur folk gör för att vara dåliga på engelska.


   
SvaraCitera

Alltså, det är ju rätt simpelt egentligen. Man kan ju inte plugga till dem, och de är alltså gjorda för att man inte ska ha behövt plugga till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

då är de ju bara dåliga. förstår inte hur folk gör för att vara dåliga på engelska.

Olol. Det är ju bara att lyssna och härma kinda, så enkelt egentligen xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PlatonicLove:

Alltså, det är ju rätt simpelt egentligen. Man kan ju inte plugga till dem, och de är alltså gjorda för att man inte ska ha behövt plugga till dem.

Proven är ju utformade för att du ska visa vilken nivå du ligger på just nu, och även om de till stor del är lätta finns det ett och annat krux här och där som kräver lite skills.

Dock så fanns det här på läsförståelsen(engelska):
En text, som beskrev en händelse " That took place in the 1700th..."
Senare skulle du svara på vilket årtal, då du självklart skrev 1700, då det ju stod i texten. Men: Man skulle tydligen ha skrivit 1800 istället, pga deras tideräkning. Man fick ju ingen hint eller något i texten om att årtalet inte gick efter engelsk tid, tror inte nån fick rätt på den <_<'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Impsson:

Olol. Det är ju bara att lyssna och härma kinda, så enkelt egentligen xD

ungefär. seriöst, jag har haft bekanta som varit sämre på engelska än vad jag är på typ tyska. eller fan, sämre än vad jag är på japanska. vilket säger en hel del, känns det som. med tanke på hur många tillfällen man har att matas med engelska från alla tänkbara håll så borde det inte gå att misslyckas med att lära sig det språket hjälpligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

allt förutom hörövningarna i engelska är enkla, för de är alltid på så hög volym att det distar sönder, i högtalare från 30-talet och med nån jävla indier eller något som pratar en dialekt som inte ens en engelsktalande språkprofessor förstår utan att tänka efter. eller en skotte, eller något annat.

Det är ju det som är utmaningen 😀 gillade hörövningarna bäst


   
SvaraCitera