Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov, hjälp någon?


Ämnesstartare

Hej, jag går i 9:an just nu och kommer ha nationella prov i svenska imorgon. Det är den sista delen där man ska skriva. Som det stod på Skolverket kommer vi att få 3 olika skrivuppgifter och sen få välja att skriva en av dem. Läraren har gett oss ett tips att lära oss alla genrer men vet inte riktigt om jag fattar dem, och speciellt inte hur jag ska komma ihåg dem... Så undrar om någon har något tips inför imorgon?Känns inte jättebra detta:/


   
Citera

kändes inte jättebra för mig heller men så lyckades de va med nåt som ja kunde skriva 3 sidor om


   
SvaraCitera
JamezK

Ta det bara lugnt, det kommer att gå bra! Jag gjorde nationella för drygt ett år sedan. Det är en av dom lättaste proven. Du bör inte vara orolig. Se till att få en bra sömn istället för att vara orolig Tumme upp


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Brukar väl finnas åtminstone ett val som är mer fri skrivning? Var så för mig i alla fall. Om man väljer det är det inte lika viktigt att skriva enligt en exakt mall som det är att skriva en bra text.


   
SvaraCitera

JamezK :
Ta det bara lugnt, det kommer att gå bra! Jag gjorde nationella för drygt ett år sedan. Det är en av dom lättaste proven. Du bör inte vara orolig. Se till att få en bra sömn istället för att vara orolig Tumme upp

ja de är ju inte precis svårt om man väl hittar nåt bra att skriva om,  hade folk o klassen som satt o skrev 5 a4 helt fulla med text


   
SvaraCitera

Vad kunde man skriva om?


   
SvaraCitera

brysontiller:
Vad kunde man skriva om?

En novell som skulle handla om ett möte
En debatterandetext till rektorn på skolan om något (minns ej vad)
En krönika om mod


   
SvaraCitera

handendärnissen:

ja de är ju inte precis svårt om man väl hittar nåt bra att skriva om,  hade folk o klassen som satt o skrev 5 a4 helt fulla med text

Känner ingen mig, haha! Skrev nio sidor Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipsen, gick bra!:)


   
SvaraCitera

Jag fick C i den


   
SvaraCitera