Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov i fysik.


Ämnesstartare

Det har jag på onsdag och såklart jag har sån j*vla otur att ta med mig fel papper hem. Så kan inte plugga ett skit nu. Så är det någon som vet någon bra enkel fysiksida på ntet? Där man iallafall kan lära sig det viktigaste ur 9ans fysikbok?? För måste verkligen plugga, snälla hjälp mig!!


   
Citera

Usch, ska börja plugga det ämnet snart igen.. Minns inte ett piss från grundskolan. [crazy]


   
SvaraCitera

Nationella prov i fysik, det fanns väl inte förut? Härligt att se Björklund sätta lite press på er ungdomlingar. [cool]


   
SvaraCitera

Kan vara nyttigt att läsa på lite om kärnkraft (och andra typer, typ kolkraft och liknande) och hur de funkar. Utifrån de nationella prov jag har sett så kan nyheter och samtida händelser vara i proven (tänker nu på Fukushima-olyckan). Kolla lite på olika energityper och hur de kan omvandlas. Typ rörelseenergi, värmeenergi och olika enhetsbenämningar.

Lycka till i alla fall [bigsmile] Ska också ha provet. Hoppas det inte är för svårt.


   
SvaraCitera

Jag kommer få IG, längtar!


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Nationella prov i fysik, det fanns väl inte förut?

klart det gjorde [crazy] Både A och B (tror det, senaste statementet alltså)

Pickaboo:

Härligt att se Björklund sätta lite press på er ungdomlingar.

[tired]


   
SvaraCitera

Tickstart:

klart det gjorde

I högstadiet? Har inget minne av det alls.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

högstadiet? Har inget minne av det alls.

Hur gammal är du? Alltid undrat!


   
SvaraCitera

Har vagt minne av detta i en skola men inte i en annan.


   
SvaraCitera

Tickstart:

klart det gjorde Både A och B (tror det, senaste statementet alltså)

Lol, vilken tid levde du på? [tard] Jag har alltid bara haft i svenska, engelska, matte och spanska (individuella valet). Både i högstadiet och gymnasiet, alltså.


   
SvaraCitera

haha usch, det har jag också... men tror du borde träna på att t.ex argumentera om för-/nackdelar med kärnkraft, vilken energiform som är mest miljövänlig och såna saker, det är antagligen inte så många faktafrågor. det sa iaf min lärare


   
SvaraCitera

isola:

Hur gammal är du? Alltid undrat!

Haha, jag är född 90.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Haha, jag är född 90.

Liten plutt asso.


   
SvaraCitera

isola:

Liten plutt asso.

Du är ju född 89 så det är väl ingen fet skillnad direkt ellerrrr


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Du är ju född 89 så det är väl ingen fet skillnad direkt ellerrrr

Men hallå, när du bara var ett kolli kunde jag redan sjunga sånger och gå själv. [no-no]


   
SvaraCitera