Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov i spanska???


Ämnesstartare

Alltså nu är det så att min spanska lärare har sagt att vi kommer ha nationella prov i spanska i flera månader, men samtidigt säger min mentor att vi inte ska ha det utan i biologi som man brukar ha (alltså i kemi, biologi eller fysik)..[chocked] börjar bli lite stressad över detta nu.
På skolverkets hemsida står det ingenting om detta så är det någon annan som går i nian som ska ha det eller vet någonting om det här?[surprised]


   
Citera

marelleo:

På skolverkets hemsida står det ingenting om detta så är det någon annan som går i nian som ska ha det eller vet någonting om det här?[surprised]

Antagligen så lurar er spanskalärare i er en massa skit, delvis för att ni skall plugga och lära er språket.. Och delvis för att hon skall lyckas med sitt jobb.. [wink]


   
SvaraCitera

de finns inte nationella prov i spanska [smile] jag e jätteglad för det för spanska e såååå jobbigt och tråkigt


   
SvaraCitera

Det finns visst nationella prov i spanska, men det är typ frivilligt så läraren kan bestämma om man ska ha det eller inte. Så alla skolor har inte det ;o


   
SvaraCitera

Jag har klasskompisar som har fått göra nationellt prov i språk. De är inte obligatoriska och läraren kan därför välja om hen vill använda det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick reda på i torsdags att vi kommer att ha nationella prov i spanska, våran skola valde att ta med det... fyfan[n] + att vi ska ha nationella prov i geografi och biologi också... jag dör[tard]


   
SvaraCitera

marelleo:

nationella prov i geografi

Haha! Det hade jag failat totalt på! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Haha! Det hade jag failat totalt på!

Haha[smile] kan nog lyckas med att faila jag med.. [crazy]


   
SvaraCitera

me llamo charlie yay![party]


   
SvaraCitera

Vi har haft i moderna språk - muntlig, hörf., skriftlig, läsf.

Sedan har Skolverket valt ett ämne inom NO till er skola. Din skola bestämmer själva ifall de vill berätta vad ni kommer få göra (vi kommer ha kemi).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte någon skicka ett meddelande till mig vad spanska nationella skriftligt handlar om? [bigsmile]
vill inte ha ig i spanska .... 🙁


   
SvaraCitera

jag hade det förra året.. skitsvårt man skulle skriva om att åka på semester och vart man skulle bo. fick ig [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går i nian nu och har spanska, vi ska inte ha NP i det.[smile] Dock ska tyska och franskagrupperna ha det. [badgrin] Vad jag förstår är det lärarna själva som bestämmer det? Alltså att NP i språk är "frivilligt".


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

marelleo:

+ att vi ska ha nationella prov i geografi och biologi

Haha, what? Oj. Visste ej att detta fanns.

Vi hade det bara i matte, svenska och engelska. Vi skulle haft det i språk, men vår lärare var för lat för det.


   
SvaraCitera