Aviseringar
Rensa alla

Nationella prov matematik


Ämnesstartare

Har nationella prov i matte nästa tisdag (6 dagar kvar) och jag har knappt gjort någonting på matte lektionerna efterbliven som jag är, har precis kommit på att jag måste fixa matten för att gå kvar i skolan.. så jag har 6 dagar på mig att lära mig ca 6 kapitel av matten.. fyfan.

Är det olika nationella prov i matte varje år eller är det någon som vet om det är samma som förut och om det är svårt?

Har ni några tips i att plugga matematik? Har alltid haft svårt med det, och ofta när jag försöker komma på någonting som jag inte förstår direkt så kan jag få hjärnsläpp på riktigt: kan inte tänka alls -_- Något man kan göra åt det?

Hjälp hjälp vill inte gå om ett år till, speciellt om jag hamnar i cp klass etc.. redan gått med massa turkar förut på IV och det är inget kul alls. Kastar saxar i klassrummet 24/7.


   
Citera
Ämnesstartare

hejpej123:

Nationella prov första året på gymnasiet! **

I matte xD


   
SvaraCitera

hejpej123:

Är det olika nationella prov i matte varje år eller är det någon som vet om det är samma som förut och om det är svårt?

Är ju inte exakt samma men likande. Är ju samma kapitel som de behandlar.
Om du räknar så att du klarar gamla nationella och klarar dem så lär du klara årets också.


   
SvaraCitera

Istället för att räkna igenom 6 kapitel i boken så borde du räkna igenom gamla prov, och det som du inte förstår där ska du kolla upp i boken. Dock krävs det inte särskilt mycket för att klara ett nationellt prov i matte, så du kan nog ta det ganska lugnt! [y]


   
SvaraCitera
Gifted

hejpej123:

Har ni några tips i att plugga matematik? Har alltid haft svårt med det, och ofta när jag försöker komma på någonting som jag inte förstår direkt så kan jag få hjärnsläpp på riktigt: kan inte tänka alls -_- Något man kan göra åt det?

Har nagra tips i lankarna pa min presentation. Mest riktade till hogskolan, men kanske gar att tillampa pa din alder ocksa...


   
SvaraCitera