Aviseringar
Rensa alla

nationella prov svenska b muntlig!!!


Ämnesstartare

hej![bigsmile]
årets tema är språkets makt och betydelse och vi ska prata om något som har med det att göra... tex svordomar,kroppsspråk etc. Har någon ett bra förslag så blir jag jätteglad för jag vet inte alls vad jag ska prata om[shake]


   
Citera

Prata om Hitler och hur han lyckades övertyga folk. Trots allt var han en fantastiskt begåvad talare


   
SvaraCitera

prata om mig, kan göra en video till dig, och sen kan du prata om hur olika folk beter sig när det gäller sånt. tex jag


   
SvaraCitera

shelton:

Prata om Hitler och hur han lyckades övertyga folk. Trots allt var han en fantastiskt begåvad talare

^ Lätt ett av de bästa exemplen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelton:

Prata om Hitler och hur han lyckades övertyga folk. Trots allt var han en fantastiskt begåvad talare

hmmm.....ett smart förslag 🙂


   
SvaraCitera

Snacka om icke-verbal kommunikation. Lustigt att göra det på en svenska uppgift. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Snacka om icke-verbal kommunikation.

ja jag tror att jag gör något sånt. har ni lite tipsa och inpsiration till en bra inledning om jag pratar om kroppsspråk


   
SvaraCitera

bellaaa143:

ja jag tror att jag gör något sånt. har ni lite tipsa och inpsiration till en bra inledning om jag pratar om kroppsspråk

Allra bäst vore om du hade skådespelarskills och mod att ge bra exempel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se på hur Hitler talade, prata liknande, osv. Hans kunskaper skapade ett världskrig.


   
SvaraCitera