Aviseringar
Rensa alla

Nationella provet(n) i Svenska 2008 (Officiella tråden)


hullabandolla:

Usa eller Mexico? Mexico är väl förmodligen hennes hemland, med jordbruk och gamla traditioner (reeligiösa).

Medans sen USA är ett land med fokus på industri. USAS flagga är ju i röken, kanske säger bilden att USA är skyldiga till klimatpåverkandet? 😛

Alltså det ligger något i det du säger, tänkte också på det sättet. Att frida kahlo( kvinnan i rosa) står mellan två stora val, vill hon leva i USA som är i fokus på industri eller vill hon bo i Mexico där hennes religion och kultur lever kvar? Det där med klimatförändringarna är lite nytt för mig, tänkte inte på det sättet. Tack allfall, det är ju aldrig dåligt att se saker från andras perspektiv vilket jag gjorde nu.

[love]


   
SvaraCitera

janne banne:

jag fatta inte riktigt

vilken av texterna förstår du inte?

Mahad:

Tack allfall, det är ju aldrig dåligt att se saker från andras perspektiv vilket jag gjorde nu.

tack själv 🙂 var väldigt uppmärksam på detaljer, och försök att koppla de detaljerna till något annat på bilden och till texten (om det finns ngn tillhörande text)
När börjar era NP? för det är väl ni nior som ska göra det eller? 😛


   
SvaraCitera

hullabandolla:

tack själv 🙂 var väldigt uppmärksam på detaljer, och försök att koppla de detaljerna till något annat på bilden och till texten (om det finns ngn tillhörande text)
När börjar era NP? för det är väl ni nior som ska göra det eller? 😛

Japp, det är vi det. Den börjar redan på Tisdag. Det blir läsförståelsen först[smile]. Skulle gärna vilja ha texten och reflektera lite, men då är det ju fusk vilket jag inte vill ta den risken för då får jag skuldkänslor.[crazy]


   
SvaraCitera

hullabandolla:

vilken av texterna förstår du inte?

jag vill vara en... som jag skre ovan kan du inte förklara tydligare


   
SvaraCitera

Mahad:

et där med klimatförändringarna är lite nytt för mig, tänkte inte på det sättet.

hullabandolla:

kanske säger bilden att USA är skyldiga till klimatpåverkandet? 😛

Ni skall inte tänka på klimatförändringarna heller. Bilden målades på 1930-talet...långt innan klimatförändringarna kom på tapeten och kan därmed omöjligt ha varit ett budskap i tavlan. [smile]


   
SvaraCitera

PaiMei:

Ni skall inte tänka på klimatförändringarna heller. Bilden målades på 1930-talet...långt innan klimatförändringarna kom på tapeten och kan därmed omöjligt ha varit ett budskap i tavlan.

Oj, då. ett argument. Mycket imponerande.[y]


   
SvaraCitera

Jag har hittat ett flertal fel i att göra nationella prov och ska ringa till skolverket när jag har skrivit ett litet tal som jag ska använda mig av. Så att nationella proven kommer att ge klarare resultat på ens kunskaper i framtiden.


   
SvaraCitera

PaiMei:

.

Men vad är det månen och solen försöker tyda, de ser inte så glada ut. Är det kanske för att de har drabbats av klimatförändringarna SOM VAR PÅ VÄG att komma[bigsmile]?


   
SvaraCitera

Violine:

Så att nationella proven kommer att ge klarare resultat på ens kunskaper i framtiden.

Vad är du tycker att provkonstruktörerna gör fel?


   
SvaraCitera

Mahad:

Vad är du tycker att provkonstruktörerna gör fel?

Det berättar jag efter att jag har ringt. 🙂 Det är ganska stora fel faktiskt.


   
SvaraCitera

Violine:

Det berättar jag efter att jag har ringt

Haha, så jag inte skall hinna ringa dit före dig eller?[wink][bigsmile]


   
SvaraCitera

Mahad:

Haha, så jag inte skall hinna ringa dit före dig eller?

vad betyder man kan aldrig lära en gammal hund att sitta?


   
SvaraCitera

janne banne:

vad betyder man kan aldrig lära en gammal hund att sitta

Ja, det betyder att det är svårt att förändra en vana som är lärd hos någon, både djur och människor.


   
SvaraCitera

Någon som har texterna, som kanske kan skicka [crazy][bigsmile]


   
SvaraCitera

Mahad:

Men vad är det månen och solen försöker tyda, de ser inte så glada ut. Är det kanske för att de har drabbats av klimatförändringarna SOM VAR PÅ VÄG att komma[bigsmile]?

Nej? Klimatförändringarna är bara bluff, och på 30-talet hade man inte en tanke på det där, så helt omöjlig teori.

Violine:

Det berättar jag efter att jag har ringt. 🙂 Det är ganska stora fel faktiskt.

Berätta bara....är det något som VI skall tänka på innan vi gör testen eller är det bara nationella proven rent generellt? [smile]


   
SvaraCitera