Aviseringar
Rensa alla

Nationer i Uppsala


Ämnesstartare

Tja tja. Fick nyligen reda på att jag är antagen till juristlinjen i Uppsala Dold text: !!!!!!!!. Planerade tidigare inför ekonomi i Lund och har således bara koll på nationer och studentliv där.

Vad finns det egentligen för nationer i Uppsala? Är det någon som har typ en kort beskrivning av varje nation?


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

!!!

[wink][party][no-no][cheers][cool][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

http://www.uu.se/node317

Jaa, var inne där också. [blush] Undrade bara om någon med erfarenhet av nationslivet ville dela med sig liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jaa, var inne där också. Undrade bara om någon med erfarenhet av nationslivet ville dela med sig liksom.

Jaaahaa [blush] Tycker nationer verkar läskigt, det är allt jag kan komma med [cool]

Grattis btw [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tycker nationer verkar läskigt, det är allt jag kan komma med [cool]

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul. [party]

Nintendo:

Grattis btw [party]

Tack! [party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul.

ah, kanske, men varför heter det nationer? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

ah, kanske, men varför heter det nationer? [no-no]

Vet faktiskt inte riktigt. Ifrån början delade folk in sig utifrån vart de ursprungligen kom ifrån i Sverige, rent geografiskt. Typ Göteborgs, Norrlands, Gotlands. Nu är de, så som jag förstått det, mer profilerade utifrån intressen. Typ sport, musik, konst, dans, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firade valborg i Uppsala något år. Dumma nationer.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul.

nation suger mvh en sur gubbe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

nation suger mvh en sur gubbe

Hört ifrån studerande vänner och föräldrar som även de studerat att nationer ska vara the tits.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Hört ifrån studerande vänner och föräldrar som även de studerat att nationer ska vara the tits.

jo, om man gillar ytligt umgänge som mest handlar om sprit. det är ca min bild av nationer, eller studentkultur över huvud taget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jo, om man gillar ytligt umgänge som mest handlar om sprit. det är ca min bild av nationer, eller studentkultur över huvud taget.

Beror så som jag förstått det på hur pass engagerad man är i studentkåren och nationslivet. Jag har ju dock inte upplevt det i första hand så jag kan inte uttala mig egentligen.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Beror så som jag förstått det på hur pass engagerad man är i studentkåren och nationslivet.

ja, det stämmer nog. har inte varit engagerad bara varit inneboende på en nation + gått på deras tillställningar. om man orkar lägga ned hela sitt liv i nationen antar jag att man rimligen får någon form av utbyte för det. [crazy]


   
SvaraCitera

Well hai, welcam to da club. I'll see you there! (Inte jurist, men Uppsala)


   
SvaraCitera