Aviseringar
Rensa alla

Nationer i Uppsala


Ämnesstartare

Tja tja. Fick nyligen reda på att jag är antagen till juristlinjen i Uppsala Dold text: !!!!!!!!. Planerade tidigare inför ekonomi i Lund och har således bara koll på nationer och studentliv där.

Vad finns det egentligen för nationer i Uppsala? Är det någon som har typ en kort beskrivning av varje nation?


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

!!!

[wink][party][no-no][cheers][cool][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

http://www.uu.se/node317

Jaa, var inne där också. [blush] Undrade bara om någon med erfarenhet av nationslivet ville dela med sig liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Jaa, var inne där också. Undrade bara om någon med erfarenhet av nationslivet ville dela med sig liksom.

Jaaahaa [blush] Tycker nationer verkar läskigt, det är allt jag kan komma med [cool]

Grattis btw [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tycker nationer verkar läskigt, det är allt jag kan komma med [cool]

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul. [party]

Nintendo:

Grattis btw [party]

Tack! [party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul.

ah, kanske, men varför heter det nationer? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

ah, kanske, men varför heter det nationer? [no-no]

Vet faktiskt inte riktigt. Ifrån början delade folk in sig utifrån vart de ursprungligen kom ifrån i Sverige, rent geografiskt. Typ Göteborgs, Norrlands, Gotlands. Nu är de, så som jag förstått det, mer profilerade utifrån intressen. Typ sport, musik, konst, dans, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Firade valborg i Uppsala något år. Dumma nationer.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Är ju typ hälften av grejen med att vara student så som jag förstått det. Verkar bara kul.

nation suger mvh en sur gubbe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare