Aviseringar
Rensa alla

naturvetenskap?


Ämnesstartare

hej jag funderar på att gå naturvetenskap på gymnasiet.[smile] Dock har jag bara G i matte... kommer jag faila totalt? jag har inte tyckt matte är kul innan med nu tycker jag det är kul och försöker jobba upp mina betyg för vi har en annan lärare nu som är mycket bättre![bigsmile]
Är det ett dåligt val annars? jag vill bli framgångsrik och kunna läsa på högskolan!


   
Citera

kakamedmuffins:

jag vill bli framgångsrik och kunna läsa på högskolan!

Du behöver inte läsa natur för att göra det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jag tycker om No och resten av det som finns på natur, tror det hade passat mig väldigt bra, är dock bara orolig över det med matten....


   
SvaraCitera

Om du är redo att jobba lite hemma eller/och är riktigt lyhörd är det bästa vägen.

Svårt att säga, det är bara du som kan svara på. Har du haft problem med matte så ska du ta dig en funderare. Annars är det väl bara satsa och jobba på.

Macktorsken:

Du behöver inte läsa natur för att göra det..

Det är lättaste och säkerligen bästa vägen i den nya skolformen.


   
SvaraCitera

matematiken är ett mindre problem om du ser till att hänga med 🙂


   
SvaraCitera

kakamedmuffins:

nu tycker jag det är kul

det är 20 ggr viktigare än nåt annat

Blivande_japan:

ftvd

gick in på din profil precis när du blev online, tror det är ett tecken [blush] på nåt, whatever, hej! [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

gick in på din profil precis när du blev online, tror det är ett tecken på nåt, whatever, hej!

oj, undra på vad d är 1 tecken? [blush]
att du går in väldigt ofta på min sida kanske???[blush]

kakamedmuffins:

hej jag funderar på att gå naturvetenskap på gymnasiet. Dock har jag bara G i matte... kommer jag faila totalt?

jag tror att risken är relativt stor, men det beror väl mycket på vad du har för lärare nu, vilken lärare du kommer få, hur mycket du pluggar nu, hur mycket du kan tänka dig att plugga sen etc.
men nej, jag skulle inte uppmana någon med bara g i matte att söka natur. det verkar dumt.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Det är lättaste och säkerligen bästa vägen i den nya skolformen.

det behöver det inte alls vara. om du har svårt med matte kommer du troligtvis inte få särskilt bra betyg och naturämnena är generellt tyngre än samhällsämnena överlag.
det kan vara bättre att gå samhäll och försöka läsa språk om man har lätt för det . eempelvis psykologi a ger också extra meritpoäng


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

att du går in väldigt ofta på min sida kanske???[blush]

tyst, kan ej minnas sist jag gjorde!!!!!!!!!!!!!!! ! [blush]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tungare

svenskan är värst dock, visst Blivande_japan [blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

svenskan är värst dock, visst Blivande_japan

[bigsmile][cry]

Dold text: det sorgliga är att jag har mvg i svenska a-c [blush]


   
SvaraCitera

ändrade nu [blush]


   
SvaraCitera

Gör 'et[party]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text

vem förtjänar inte sina betyg? :33 [blush] aputschiputschpuu +_+


   
SvaraCitera

Tickstart:

vem förtjänar inte sina betyg? :33

mor din!

Tickstart:

aputschiputschpuu +_+

VAD BETYDER DET DÄR?[tard]
oj caps


   
SvaraCitera