Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskap med inriktning matte data i sundsvall?


Ämnesstartare

Jag går ifs bara i 7an men jag tycker att det är viktigt att ha framtidsplaner och det är ganska kul också [tard] Tänkte gå Data/IT först men när jag kollade på jobben efter det och sådant blev det inte så intressant längre. Natur med inriktning matte data däremot låter fantastiskt. Bara nåt random jag hittade var IT-chef som inte lät speciellt fel. Men till saken nu då.

Det står på sundsvalls hemsida att dom har det men på blanketter för dom som ska gå på gymnasiet 2011 så finns inte den inriktningen med. Nån som vet om naturvetenskap med matte data finns i sundsvall?


   
Citera
Ämnesstartare

Till alla skolor söker man ju inte via den vanliga grejen via internet. När jag sökte till min skola fick jag skriva ut ett formulär och skicka in per brev. Old school <3

Alla skolor marknadsförs ju inte heller via kommunen osv. så... prata med folk och sök på internet. Man får vara lite aktiv själv om man skall hitta alla skolor som finns.

Lycka till.


   
SvaraCitera

bara så att du vet kommer du inte långt med en natururbildning i matte/data, efter det väntar dig troligtvis några års utbildning till

tog nyligen studenten från just natur matte/data och nu väntar mig 4½ år till innan jag är färdigutbildad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

4½ år

Är det inte 5 år? Kör inte alla en internationell master nu för tiden? [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Är det inte 5 år? Kör inte alla en internationell master nu för tiden?

jag har faktiskt läst ½ år nu![no-no][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jag har faktiskt läst ½ år nu![no-no][blush]

Ja just det. Bara resten kvar. [cheers]
Jag har nog drygt fem år kvar. Hur går det till måntro..? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Myksa:

Jag har nog drygt fem år kvar. Hur går det till måntro..?

..?[surprised] ska du hålla på och doktorera och sådant..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

bara så att du vet kommer du inte långt med en natururbildning i matte/data, efter det väntar dig troligtvis några års utbildning till

Vet [tard]


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Vet [tard]

tänkte bara eftersom du sa att du bara skulle få dåliga jobb om du gick teknik[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tänkte bara eftersom du sa att du bara skulle få dåliga jobb om du gick teknik

Jaja... Jag menade efter min personliga åsikt.


   
SvaraCitera

Siggeeh:

Jag menade efter min personliga åsikt.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

..?[surprised] ska du hålla på och doktorera och sådant..?

Mmm [blush]


   
SvaraCitera

Myksa:

Mmm

ojsan, vad ambitiöst![crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ojsan, vad ambitiöst![crazy]

Nja jag är inte så ambitiös egentligen men det dök upp en intressant tjänst. Är ju som att jobba och plugga samtidigt...


   
SvaraCitera

Myksa:

Nja jag är inte så ambitiös egentligen men det dök upp en intressant tjänst. Är ju som att jobba och plugga samtidigt...

okej[crazy]


   
SvaraCitera