Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskap med inriktning matte data i sundsvall?


Blivande_japan:

bara så att du vet kommer du inte långt med en natururbildning i matte/data, efter det väntar dig troligtvis några års utbildning till

Men ska man läsa vidare inom matte/data/natur är det ju en fördel om inte ett måste att ha läst natur/matte på gymnasiet. Man måste ju börja någonstans.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Men ska man läsa vidare inom matte/data/natur är det ju en fördel om inte ett måste att ha läst natur/matte på gymnasiet.

nej, det är det inte, det fungerar precis lika bra att gå någon annan naturlinje eller teknik, eller typ vilken linje som helst om man kompletterar med ett tekniskt basår.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

nej, det är det inte, det fungerar precis lika bra att gå någon annan naturlinje eller teknik, eller typ vilken linje som helst om man kompletterar med ett tekniskt basår.

Ursäkta, såg att jag uttryckte mig lite slarvigt, det jag menade var att om TS vill arbeta med IT/data i framtiden kan det vara klokt att läsa något sånt på gymnasiet, och ett måste att läsa natur, (teknik hade jag helt glömt bort att det fanns på gymnasiet men självklart funkar det också). Självklart går det att läsa ett annat program också men om TS nu vet vad han vill bli känns det som slöseri med tid att läsa basår efter gymnasiet istället för att välja natur/teknik direkt.


   
SvaraCitera