Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskapsprogrammet år 3


Ämnesstartare

Hur kommer det sig att detta år ofta är väldigt slappt? Går själv första året just nu, och dem i tvåan och trean säger att det är tredje året jag bör se fram emot.

Hur kommer sig detta fenomen?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

P15?


   
SvaraCitera

För att det ska vara nice


   
SvaraCitera

Sovande:

P15?

Året är inte slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Året är inte slut.

Ah läste fel trodde det stod att han gick i trean [n]


   
SvaraCitera

Lulz, hos oss är första året ganska slappt sen 2:an och 3:an stenhårt [wink]


   
SvaraCitera

började trean nu och tycker det är värre än tvåan, speciellt om det kommer vara så stressigt som det redan är, hela året [sad]


   
SvaraCitera

Antagligen så känns det så eftersom att man själv har större möjlighet att påverka vilka kurser man läser i trean, samt att man förmodligen har fått bättre studieteknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har precis börjat trean, och det verkar bättre än tvåan som var väldigt stressig. Antagligen för att man kan välja mer själv vad man vill läsa, och för att de enda nvämnerna är matte och fysik detta året jämfört med tvåan då det var matte, fysik, kemi och biologi samtidigt.


   
SvaraCitera

Jag går i tvåan just nu och jag läser kemi, fysik, biologi och matte C samtidigt.. Totalt blir det 800 p i år. Men jag antar att jag väljer biologi B nästa år också.


   
SvaraCitera

Finnen:

Hur kommer sig detta fenomen?

Det är olika beroende på vilken skola man går på såklart.. Första året var stressigast för oss - nästan alla A-kurser, men långt ifrån svårt. Bara nytt och stressigt. Tvåan blev allvarligare, lite svårare och stressigt men kanske mindre kurser. Trean är väl mest att du läst alla kurserna och har mer luft i schemat..


   
SvaraCitera

ohYEA_:

Första året var stressigast för oss - nästan alla A-kurser, men långt ifrån svårt.

Hur är Fysik B? Är det verkligen så svårt som jag hört?


   
SvaraCitera

Berkman:

Hur är Fysik B? Är det verkligen så svårt som jag hört?

:'DDD Skippade ett fysikprov jag hade idag, jag har aldrig skippat prov för att jag inte kan. Fattar inte ett skit när läraren förklarar.
Men det är så sjukt jävla drygt, det jobbigaste är att man måste VETA saker som "vid vändpunkterna är rörelseenergin noll" för att kunna lösa uppgifter, och det är tusen formler att hålla reda på/ha med på prov.. Man måste alltså förstå för att kunna lösa frågorna, går inte att bara banka in i huvet.


   
SvaraCitera

Min kompis bror som är väldigt intelligent och aldrig riktigt haft problem med något ämne, påstod att Fysik B var det svåraste att hänga med på.
Flera i kursen förstod inte tydligen.

[sad]


   
SvaraCitera

Berkman:

Min kompis bror som är väldigt intelligent och aldrig riktigt haft problem med något ämne, påstod att Fysik B var det svåraste att hänga med på.
Flera i kursen förstod inte tydligen.

ohYEA_:

jag har aldrig skippat prov för att jag inte kan. Fattar inte ett skit när läraren förklarar.
Men det är så sjukt jävla drygt,

thats what i just said ;D


   
SvaraCitera