Aviseringar
Rensa alla

Naturvetenskapsprogrammet


Ämnesstartare

Är det a pieace of cake eller hur är det?


   
Citera
Ämnesetiketter

du är en piece of cake.


   
SvaraCitera

ja lol


   
SvaraCitera

njae
är väl bland de svåraste programmen
fast är ju gymnasienivå..


   
SvaraCitera

om du är intresserad av naturämnen och lägger ner lite tid så kommer det nog inte vara några problem.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

svåraste programmen

Blivande_japan:

gymnasienivå

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

[rolleyes]

vad vill du nu då? [rolleyes]

även om det är på gymnasienivå finns det folk som räknas som "normalbegåvade" och ändå sliter på natur.

Jo jag vet att du gärna vill framhäva hur intelligent du är, men alla människor verkar inte ligga på din nivå.


   
SvaraCitera

pluggade knappt alls och klarade det utan problem. om du dessutom är beredd att göra dina läxor och dyka upp i skolan bör det inte vara några svårigheter att till och med få bra betyg.

men ja gå det, det är lätt, inte så mycket plugg + skönt att veta att du kan läsa vad som helst efteråt utan att behöva bry dig om basår eller komvux etc, som man får göra till hälften av utbildningarna om man läser typ samhäll.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Jo jag vet att du gärna vill framhäva hur intelligent du är

Nej, jag vill framhäva att det bara är trams att kalla någonting som har med gymnasiet för svårt. Det har inte med intelligens att göra; vem som helst kan ta sig igenom valfritt gymnasieprogram utan problem, förutsatt att man inser att bildning har ett egenvärde och är beredd att lägga ett minimum av ansträngning om det skulle krävas.

Nintendos BFF:

pluggade knappt alls och klarade det utan problem. om du dessutom är beredd att göra dina läxor och dyka upp i skolan bör det inte vara några svårigheter att till och med få bra betyg.

Se? Precis vad jag menar.


   
SvaraCitera

becaaalm:

Är det a pieace of cake eller hur är det?

Menar du högskoleförberedande eller den andre ?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Nej, jag vill framhäva att det bara är trams att kalla någonting som har med gymnasiet för svårt.

Och det är trams att påstå att människor har olika lätt för att förstå och lära sig saker?

Gentlernen:

Se? Precis vad jag menar.

Jag hade inga större problem själv under gymnasiet, ändå vet jag att det var folk som jag gick i samma klass med som hade det.

Bara för att en person som skriver i den här tråden säger att han klarade natur i gymnasiet utan att plugga så betyder det inte att ALLA skulle klara att glida genom natur, som sagt har alla olika svårt för sig att lära sig olika saker.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Jag hade inga större problem själv under gymnasiet, ändå vet jag att det var folk som jag gick i samma klass med som hade det.

Där "problem" definieras som "efterbliven skitunge som är för lat för att göra sina läxor."

Visst har folk olika svårt för att lära sig, men det har ingenting med saken att göra; den absoluta majoriteten skulle klara sig igenom vilket gymnasieprogram som helst om de lade ned 30 timmar i veckan på skolan. Att de sedan inte gör det betyder inte att skolan är svår, utan att de är lata.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Där "problem" definieras som "efterbliven skitunge som är för lat för att göra sina läxor."

[rolleyes]

Gentlernen:

Visst har folk olika svårt för att lära sig, men det har ingenting med saken att göra; den absoluta majoriteten skulle klara sig igenom vilket gymnasieprogram som helst om de lade ned 30 timmar i veckan på skolan. Att de sedan inte gör det betyder inte att skolan är svår, utan att de är lata.

Det har väl i allra högsta grad med saken att göra? Om någonting tar lång tid att förstå och lära sig brukar de allra flesta definiera den som svår.


   
SvaraCitera

Gick naturvetenskapsprogram på gymnasiet... la knappt ner någon tid alls på plugg, fick MVG i allt förutom i matematik som jag fann högst ointressant.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Det har väl i allra högsta grad med saken att göra? Om någonting tar lång tid att förstå och lära sig brukar de allra flesta definiera den som svår.

Sedan när är 30 timmar i veckan "lång tid?" Ni i instant gratification-generationen borde inte tillåtas ha en åsikt om vad som är svårt, eftersom ni då bara kommer fram till att allting som tar mer än fem minuter är omöjligt.


   
SvaraCitera