Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing


Ämnesstartare

Jag ska nog ta hål i naveln. Ni som gjort det, hur ont gör det?

Smärtan får man ta för det är ju verkligen värt det. Men gör det så ont att man vill skrika eller känns det ungefär som i öronen? Tacksam för svar 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Jeay_L

Har inte själv men planerar att ta, syrran har de däremot, hon sa att de gjorde mer ont efteråt!

Men ondare än öronen tog de tydligen!


   
SvaraCitera

Det gör inte så ont att man vill gråta, fast det gör man ändå, det är typ nån nerv som blabla och man gör det automatiskt. Det är lätt att göra själv iaf [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Det gör inte så ont att man vill gråta, fast det gör man ändå, det är typ nån nerv som blabla och man gör det automatiskt. Det är lätt att göra själv iaf

lol, ta för guds skull aldrig hål själv!!!!!!!!!!!!!!

Har själv tagit med Blomdahl och metoden är super och det säger bara klick så är det klart. Visst är man spänd innan men sen blir det som: Va? Är det klart? Du skojar!

Gjorde inte ont för mig efter eller före, men det varierar trots allt från hud till hud.


   
SvaraCitera

de gör ondare än i öronen^^


   
SvaraCitera

b33f:

lol, ta för guds skull aldrig hål själv!!!!!!!!!!!!!!

Men om man är noga och har rena grejer så går det faktiskt bra [smile]


   
SvaraCitera

Jag skulle gärna vilja ha den pistolen som Blomdahl använder, men frågan är var man får tag i den. Någon som kanske vet det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte smärtan som är farlig. Utan att det kan bli infekterat.

När jag gjorde hål i naveln så tyckte jag inte att det gjorde så ont,
och jag fick ingen infektion, för jag var noga med att rengöra hålet.

Min syster har typ haft tre infektioner, och hennes kropp började stöta
bort piercingen så hon var tvungen att ta ut den.
Då fick hon ju ett ärr på naveln, och när det hade läkt så gjorde hon om hålet. Nu har hon haft en infektion till tror jag, mend det var för att
hon fastnade med piercingen i tröjan och hon fick jätteont.

det är ju olika för alla hur kroppen reagerar.
Men du MÅSTE göra det hos en professionell, utbildad piercare.
Annars får du garanterat en infektion. Och köp en sån där speciell
rengöringskräm när du gör hålet så att du kan hålla det rent!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, har fattat att de är helt olika från person till person. Nej själv tänker jag inte göra, kollade på en på youtube som gjorde själv och inte kom igenom sista biten först. Hon låg och gallskrek!! Nä blomdahls blir det. Önska mig lycka till 😉


   
SvaraCitera
Jeay_L

Det är ju inviduellt hur ont det tar, jag tog det själv i fredags och min bästis stod där brevid som personligt stöd och väntade sig att få höra ett aj, eller förhoppningsvis en massa aj, skrik och kanske t.o.m gråt..

Men tji fick hon, min enda reaktion då det var klart var att kolla på piercaren och säga "var det där ALLT!?" Helt ärligt, det kändes knapp, så vad fasen var jag nervös för? [cute]


   
SvaraCitera

Tog hål i naveln på en komips... Hon skrek som en stucken gris ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

matildalindberg:

Smärtan får man ta för det är ju verkligen värt det. Men gör det så ont att man vill skrika eller känns det ungefär som i öronen? Tacksam för svar 🙂

det gör ondare att ta hål i öronen enligt mig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*StarNoStar*:

det gör ondare att ta hål i öronen enligt mig iaf.

Har tagit jag nu också, och visst det känns, men lätt värt det! Och ont tyckte jag inte riktigt att det gjorde, men det är nog olika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

matildalindberg:

Har tagit jag nu också, och visst det känns, men lätt värt det! Och ont tyckte jag inte riktigt att det gjorde, men det är nog olika.

sant, men det går ju fort iaf 🙂
jag var skit nervös jag med första gången jag skulle ta hål, var bara 14 då och hade aldrig piercat mig förut. så förstår att du var nervös.


   
SvaraCitera