Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing 😉


Ämnesstartare

Hejj xd Är en 13-årig tjej som sjukt gärna vill pierca naveln 😀 Min mamma verkar positivt inställd till det . Hon säger bara att jag måste ta hål i öronen först igen & se om jag tåldet för innan när jag gjort det blev det helt fuckat ! Ska se om det är nickel eller va fan det heter jag nt tål & se vad jag tål 😉
Men jag har några frågor om navel piercing för er som har piercat er och så !
1.Vad kostar det ? (menar smycke & allt sån tsm )
2.Behöver man båda föräldrarnas tillstånd?
3.När kan man vara med på simlektionerna igen i skolan efter att ha piercat ? Vissa säger 1 år & visa säger 2 månader . Men man ska väl vänta till det har läkt helt.
4.Hur ont gör det på en skala 1-10 xd
5.Vad ska man ha & skölja det med & hur ofta
6.När kan man byta smycke?
7.Är dt lätt att byta smycket ?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sätt inte i nickel från början. Spelar ingen roll om du har nickelallergi när det finns andra saker att välja på som tex plast, titan och kirurgisk stål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah ;P Tack för den ''lilla'' hjälpen ändå 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fett fult, inga killar tänder på sånt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hehe ;P Tycker att det e fett fint ;P


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Isabella:

2.Behöver man båda föräldrarnas tillstånd?

Kan jag inte tänka mig.

Isabella:

3.När kan man vara med på simlektionerna igen i skolan efter att ha piercat ? Vissa säger 1 år & visa säger 2 månader . Men man ska väl vänta till det har läkt helt.

Navelpiercing läker inte på minst ett halvår, och jag känner en vars piercing inte har läkt på 2 år. Så du får väl helt enkelt testa och se ifall det gör ont/bli infekterat eller något, så fort det läkt lite grann.

FYI, navelpiercing fett fult och fett fjortis. Ha så kul.


   
SvaraCitera

1.Vad kostar det ? (menar smycke & allt sån tsm )
Varierar mellan ca 400-600:- på de ställen jag har varit på

2.Behöver man båda föräldrarnas tillstånd?
Nej, endast en vårdnadshavares tillstånd krävs

3.När kan man vara med på simlektionerna igen i skolan efter att ha piercat ? Vissa säger 1 år & visa säger 2 månader . Men man ska väl vänta till det har läkt helt.
Man kan efter 2månader, men då ska man krångla med vattentätt plåster och skit fram tills det är helt läkt

4.Hur ont gör det på en skala 1-10 xd
Kände inte det. Men befann mig i en liten udda situation, hade inte ätit på en vecka och var allmänt off [crazy]

5.Vad ska man ha & skölja det med & hur ofta
Koksaltlösning, 1-2 ggr om dagen var det jag gjorde, samt smorde in med en speciell salva. Dock ska du ENDAST lyda de anvisningar din piercare ger dig.

6.När kan man byta smycke?
Läkningssmycke fick jag byta två gånger hos honom för att smyckena blev för stora. Annars inte förrän det är helt läkt. Det är din piercare som avgör när det är fullt läkt.

7.Är dt lätt att byta smycket ?
När det väl är läkt är det inte svårt alls.

För mig tog det 9månader att läka helt. Dock är detta väldigt individuellt. Själv har jag otroligt bra läkekött så det gick relativt snabbt.


   
SvaraCitera

1.Vad kostar det ? (menar smycke & allt sån tsm )
min kostade 500
2.Behöver man båda föräldrarnas tillstånd?
Nej, men lycka till med att hitta en seriös piercare som vill pierca en 13åring, även med förälders tillstånd.
3.När kan man vara med på simlektionerna igen i skolan efter att ha piercat ? Vissa säger 1 år & visa säger 2 månader . Men man ska väl vänta till det har läkt helt.
Du behöver inte vänta tills det är helt läkt om du tvättar det noga efter. Men minst 1 månad rekomenderas.
4.Hur ont gör det på en skala 1-10 xd
Individuellt. Jag tyckte inte att det kändes mycket. Men det känns, det är ju trots allt en nål som någon sticker genom din hud.
5.Vad ska man ha & skölja det med & hur ofta
Köp tvål av piercaren och tvätta morgon och kväll.
6.När kan man byta smycke?
När det är läkt.
7.Är dt lätt att byta smycket ?
Ganska. Inget avancerat i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker också det är svinfult.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fett fult, inga killar tänder på sånt.

Kviq:

FYI, navelpiercing fett fult och fett fjortis. Ha så kul.

Lounge fact:

Tycker också det är svinfult.

Det dom sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okejj tack för alla svaren 😉 Skitsamma att det e fett fjorts, whatever . Så länge ja tkr att de e snyggt så tänke ja ha de 😉


   
SvaraCitera

Isabella:

Skitsamma att det e fett fjorts, whatever . Så länge ja tkr att de e snyggt så tänke ja ha de 😉

Vart har du varit dem senaste åren i mitt liv? Lust att träffas, har rohypnol hemma [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hhahahha XD


   
SvaraCitera