Forumet - Navelpiercing!

Navelpiercing!

803 0 19
Jag tog min navelpiercing för 5 dagar sen. I början såg den helt normal oh så, alltså dom första dagarna. Men nu har den helt plötsligt börja klia, oh under den översta kulan så e det rött, jag vet inte om det e det som kallas rodnad. Men jag blir jätte orolig när den nu börjat klia oh göra ont när ja böjer mig. Någon som vet om det kanske är en infektion eller något liknande? borde ja kolla upp det?

Spana också in:

Shiie:

Jag vet inte... mamma köpte på apoteket någon koksaltlösning som ja använt nu, oh det e efter det den börjat klia, vet inte om det kan bero på det, oh att jag ska göra egen kokslatlösning istället..

jag vet inte oh så, kanske du kan googla oh så, eller fråga piercingstudion oh så, oh.. så
Du har bara haft den i 5 dagar, såklart att huden är irriterad, du har ju gjort ett hål i den och stoppat igenom ett smycke.

Tvätta med koksaltlösning 2ggr/dag och avvakta. Blir det inte bättre kan du gå tillbaka till studion och fråga piercaren.

Min krånglade inte i början men vet att flera andra som haft krångliga, det läker inte på några dagar direkt...
Min betedde sig också så i början. men sen så for jag till apoteket och köpte klorhexidin och lactacyl som jag tvättade med 2 ggr per dag och då slutade det göra ont efter 3 dagar eller så, rött var det i en månad ungefär och lymfa kom det i 1 och en halv vecka annars så var det inge mer. kunde byta smycke efter 2 och en halv månad