Forumet - Navelpiercing?

Navelpiercing?

762 1 16

Spana också in:

japp. kändes som om hela magen vändes ut och in, som om allting där inne hamnade på utsidan. höll på att svimma. men denna smärta varade ju bara i någon sekund. efteråt kändes det ingenting.

nu idag bryr jag mig inte ett dugg om den, jag ångrar mig inte. men jag är inte heller superglad över min lilla piercing. den är helt ok.

är du bara tretton tycker jag verkligen att du ska vänta, jag gjorde min när jag var 15!
blond12:

ÖÖÖHH...snart 13

Tycker också att du ska vänta. Och om du inte har tillåtelse av dina föräldrar så kommer du endå inte kunna pierca dig på en studio, vilket rekommenderas.

Hur ont det gör beror på vad för nål piercaren använder, vad för teknik han/hon använder sig av, hur hög smärttröskel du har och om du spänner dig eller inte. Tycker du ska fundera lite till innan du bestämmer dig. Jag gjorde min första piercing när jag var 18!
Nä, det var en riktigt dålig jämförelse faktiskt. Brosk gör oftast mycket mer ont. Jag har tagit helix, örsnibb, ögonbryn och labret och helixen gjorde överlägset mest ont. Skulle kunna tänka mig att naveln känns som ögonbrynet, som kändes mer än typ sprutor och liknande kanyler, men det var endå klart genomlidligt. Och det går fort, det är inte så mycket hud att nåla sig igenom, så att säga.