Aviseringar
Rensa alla

navelpiercing.


Ämnesstartare

hhej.
jag tog hål i naveln i förrigår och hon som gjorde det på mig sa att jag skulle tvätta med tvål och vatten, men nu fattar jag inte hur. ;o
ska jag bara ta vatten och tvål i handen & "smörja" in naveln eller ska jag ta allt på en servett? än så länge har jag bara tvättat med dem servetterna man fick.

jag vet att dt är konstig fråga, men innan jag ringer och frågar tänkte jag att nån av er kanske visste.

undrar med om nån vet ifall man kan bada i vanligt vatten utan klor? (:
tror hon sa något om det men kan ha glömt.


   
Citera
Ämnesetiketter

happyface:

men kan ha glömt.

I fortsättningen kanske du ska ska vara lite mer uppmärksam, annars kommer det bara sluta med massa infektioner. [n]


   
SvaraCitera
smisk

Gråter blod över ungdomens förfall i dagens samhälle.


   
SvaraCitera

smisk:

Gråter blod över ungdomens förfall i dagens samhälle.

Sött att du tycker den är värd att gråta över.


   
SvaraCitera
smisk

Tickstart:

Sött att du tycker den är värd att gråta över.

Det är en värld jag en gång älskat. Ack, mina känslor väller över.

osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men jajaja, någon som vet dårå?


   
SvaraCitera
Tuvan

Ok, lova att du tar mer ansvar nästa gång?

Du ska givetvis ha rena händer, sen ska du tvätta naveln med tvål o vatten.. eller jag tvättade aldrig med tvål eftersom jag köpte en specialtvål dom erbjöd mig då jag tog hål. Sen kan du dra smycket försiktigt upp o ner så du får bort allt smuts. Skölj noga!

Sen ska du absolut inte bada i klorvatten förens allt har läkt. Det är ju endå rätt logiskt.


   
SvaraCitera
Tuvan

Oj, läste fel. Du kan ju bada i badkar o så. Men bada inte i nån smutsig sjö!


   
SvaraCitera

Jag använde topz när jag rengjorde min navelpiercing. Fick en speciell tvål på studion jag piercade mig hos. Den fungerade jättebra. Först tog jag ljummet vatten runt piercingen, sen tvålen och sen ljummet vatten igen. Fungerade jättebra [y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera