Aviseringar
Rensa alla

navelpiercing


Ämnesstartare

jag funderar på att ta hål i naveln,
men de är så dyrt - 590 kr där jag bor
och jag undrar, kan man ta själv?
eller om ngn annan gör de åt än?
isåfall va behöver man och vilka risker innebär de?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

risker fins på salong också men tycker endå du ska betala så om det går snett har du någon du kan sätta dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

biiatchh:

och jag undrar, kan man ta själv?

Nej, det ska du inte göra, inte på dig själv.

Var bor du någonstans?


   
SvaraCitera

Gör det inte på dig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tar hål själv så är risken att det blir snett eftersom du kanske inte vet hur du ska göra sen att trycka in en nål genom naveln kanske är lite... "skakigt". Jag skulle inte klara av att göra det själv. Sen den största risken. Det kan bli infekterat och du vill inte veta hur det kommer se ut och sen risken för att bli väldigt sjuk.. Gör det i studio!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likesoursugar:

Om du tar hål själv så är risken att det blir snett

Du har en poäng, du kan varesig sticka rakt eller på rätt djupt på dig själv utan att du kör kanylen antingen snett eller snittar dig i magen också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Var bor du någonstans?

Värnamo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

biiatchh:

Värnamo

Mitt tips är att du tar dig in till Eksjö och sticker dig där, finns en studio som heter Primetime. Där jobbar det en duktig och kompetent piercare som kan sticka dig relativt billigt och tryggt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Mitt tips är att du tar dig in till Eksjö och sticker dig där, finns en studio som heter Primetime. Där jobbar det en duktig och kompetent piercare som kan sticka dig relativt billigt och tryggt

okej tack, hur mke kostar de typ ungefär?:)
och vilken ålder är de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

biiatchh:

okej tack, hur mke kostar de typ ungefär?:)
och vilken ålder är de?

Hur gammal är du? Åldersgränsen ligger på 15 och priset på 400:-


   
SvaraCitera

Gör det inte själv. Jag var så dum att jag beställde en nål från internet och infekterade hela naveln. Nålen ska vara desinfekterad, piercingen ska vara av en speciell metall, man måste använda efter behandling osv... Det är alldeles för mycket att tänka på och göra själv.
Gå till en piercingstudio. Det är defenitivt värt pengarna! [smile]


   
SvaraCitera

massgrav:

relativt billigt och tryggt

hoppas du menade endast relativt billigt och inte relativt tryggt
[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

hoppas du menade endast relativt billigt och inte relativt tryggt

Relativt tryggt som i att piercingen blir vad du gör den till, om du missköter hygienen och eftervård så kommer du ju givetvis ha en piercing som bråkar.


   
SvaraCitera

massgrav:

Relativt tryggt som i att piercingen blir vad du gör den till, om du missköter hygienen och eftervård så kommer du ju givetvis ha en piercing som bråkar.

absolut. men man vill ju ändå att din piercare gör på rätt sätt, right?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

puckoboll:

men man vill ju ändå att din piercare gör på rätt sätt, right?

Ja såklart, men jag skulle ju inte rekommendera en peircare som inte vet vad han gör, det förstår du väl själv?


   
SvaraCitera