Aviseringar
Rensa alla

navelpiercing !!! HJÄÄLP!!


Ämnesstartare

hej!
jag piercade naveln för ca 4-5 månader sen,
och nu misstänker jag att det är infekterad, men är inte helt säker, det kommer lite var från den ibland, och så är hålen där piercingen går in och ut lite rosa,

(försökte bifoga en bild men kan inte kan nån hjälpa mig)


   
Citera
Ämnesetiketter

isabella93:

(försökte bifoga en bild men kan inte kan nån hjälpa mig)

Antagligen är filen för stor, 1MB max. Spara den i Paint så blir det enklast eller fixa den via tinypic eller annat liknande och använd infoga bild till höger här ovanför smileysarna och skriv in länkadressen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Antagligen är filen för stor, 1MB max. Spara den i Paint så blir det enklast eller fixa den via tinypic eller annat liknande och använd infoga bild till höger här ovanför smileysarna och skriv in länkadressen

GetAttachment.aspx.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se där gick de!! ganska suddig bild , men man kan se att det är lite rosa vid "hålet" kan någon hjälpa mig nu?
är den infekterad?


   
SvaraCitera

ja den är infekterad. vad har du fått för skötselråd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

ja den är infekterad. vad har du fått för skötselråd?

Åh är du säker?
Dagen jag piercade sa han tvätta den två gånger om dan,
Tre veckor senare gick jag på återbesök, och han sa att jag kan tvätta den 1 gång om dan.
Vad ska jag göra tror du jag blir tvungen att ta ut den? :/


   
SvaraCitera

isabella93:

Åh är du säker? Dagen jag piercade sa han tvätta den två gånger om dan, Tre veckor senare gick jag på återbesök, och han sa att jag kan tvätta den 1 gång om dan. Vad ska jag göra tror du jag blir tvungen att ta ut den? :/

vet inte, jag tog ut min när den blev infekterad men navelpiercing var inte min grej.

Vad tvättar du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

vet inte, jag tog ut min när den blev infekterad men navelpiercing var inte min grej.Vad tvättar du med?

Okej, fan vill helst ha kvar den :/
Jag köpte nån tvål från piercaren. Den heter typ tattoo goo.


   
SvaraCitera

isabella93:

Okej, fan vill helst ha kvar den :/ Jag köpte nån tvål från piercaren. Den heter typ tattoo goo.

kör saltlösning istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

kör saltlösning istället!

Okej, funkar det bättre med saltlösning?
Har du nåt recept på det? Eller ska jag bara köpa nån färdigblandad?


   
SvaraCitera

isabella93:

Okej, funkar det bättre med saltlösning? Har du nåt recept på det? Eller ska jag bara köpa nån färdigblandad?

Koka vatten och lägg i några matskedar salt! Klart..

Ta en bomullstuss och dränk den i lösningen och låt tussen ligga mot piercingen en stund. Sen tvättar du, och försök vrida på piercingen så lite som möjligt.


   
SvaraCitera