Aviseringar
Rensa alla

Navelpiercing infektion?


Ämnesstartare

Hej, jag tog min navelpiercing för snart 3,5 månader sen. Har aldrig haft ont i den en endaste gång, inte ens efter, den har aldrig varit röd osv.. Jag bytte för första gången efter typ 2,5 månaden. (jag vet att man ska vänta längre) men det hände ingenting, s å jag bytte till längre och längre navelpiercingar men det hände ingenting ändå.
Sen nu för någon dag sen så hade jag en lång hängande, och en klasskompis till mig slog det hårdaste hon kunde med knytnäven på navelpiercinghålet och hon glömde att jag hade navelpiercing. Så nu är det helt rött, varigt och blöder ibland. Jag är så himla sur och ledsen eftersom att jag inte hade några problem alls med den innan. Och jag vägrar seriöst ta ut den, för jag har tjatat i 2 år på att få ta.

Är det infektion? Vad ska jag göra? Snälla hjälp!!!! [cry]
( btw, har bytt tillbaka till min läkepiercing jag fick på salongen jag tog )

Här är en bild!

Bild 2012-04-17 kl. 17.54.jpg


   
Citera
gulan

jag hade lika dant problem. sätt ett stort plåster på som täcker hela och byt den en gång om dagen och sprita. det är mitt bästa tips för det funk[y]ade för mig


   
SvaraCitera

gulan:

sätt ett stort plåster på som täcker hela och byt den en gång om dagen

Gör inte detta, då blir din piercing garanterat mer infekterad.


   
SvaraCitera
gulan

Om man inte täcker över det så kommer det komma en massa bakterier från kläderna


   
SvaraCitera

amsi:

Gör inte detta, då blir din piercing garanterat mer infekterad.

oklart

jag hade som en varböld över min piercing, då sa läkaren att jag skulle dränka en bomullstuss med alsosprit och tejpa fast mot den under nätterna, typ för att den skulle tömmas.

Vet dock inte om det är bra att stänga in den..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag hade som en varböld över min piercing, då sa läkaren att jag skulle dränka en bomullstuss med alsosprit och tejpa fast mot den under nätterna, typ för att den skulle tömmas.

amsi:

Gör inte detta, då blir din piercing garanterat mer infekterad.

gulan:

Om man inte täcker över det så kommer det komma en massa bakterier från kläderna

Aa nu hade jag den övertejpad i 1 dygn och när jag tar bort den så.. ja , ser deet nästan värre ut. Nu är det jättevarigt fast allt det röda är borta.. Vad ska jag göra?? 🙁


   
SvaraCitera

äppelpaj:

jättevarigt

ja idén är ju att varet ska rinna ut ur infektionen så det är klart det är varigt. gör rent ordentligt och låt det lufta ett tag.


   
SvaraCitera
gulan

äppelpaj:

Vad ska jag göra?? 🙁

den behöver luftas också men den ska helst inte komma i kontakt med dina kläder


   
SvaraCitera

sen kom ihåg, allas kroppar accepterar inte piercingar. Blir det för mycket problem och för länge så är det lika bra att ta ut den.


   
SvaraCitera

Täck inte över piercingen, använd rena och luftiga kläder, tvätta den med tvål och vatten.


   
SvaraCitera